Diskuze

Nejbližší rychlovlaky k Česku. Němci otevřeli 123 kilometrů nové tratě

V Česku se o rychlovlacích jen mluví, v Německu konají. V neděli nově otevřený úsek mezi Lipskem a Erfurtem přivedl rychlá spojení dosud nejblíže Česku. Projekt ukazuje, že stavby nových tratí pro rychlovlaky nejsou tak drahé, jak tvrdí jejich odpůrci a projektanti v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J66a94n 56J75e13m23e86l95k69a

16. 12. 2015 12:10

615mil/km je prostě více než 300mil/km. Koridory byly ještě mnohem levnější.

Německo má stavebnictví na zcela jiné úrovni a asi nekorupční. Srovnejme si kvalitu velké části českých dálnic a německých rakouských. A pak jejich cenu. Smutné..

Češi by to pravděpodobně stavěli za 800M/km a je možné, že by to dopadlo dost špatně, že část by se musela předělávat.

Po 20 letech je třeba dle wikipedie generální oprava, která může činit 50 % stavebních nákladů. tedy z 615 třeba 300 mil/km.

Jinými slovy mezi Prahou a Brnem, defakto než ji dostavíte, začne se vám z druhého konce možná rozpadat :-) (pokud půjde novým terénem, kde není možné využít původní tratě do doby než se postaví komplet nová trať, do té doby je na nic), Ps: Hitlerova dálnice.

Zcela jiné požadované přesnosti..

Rychlovlak Pendolíno 700M, servisní náklady možná 0,5 - 1 Kč/km na osobu, jízdenku (pravda tento příklad může být zkreslen)

Flirt 190 km/h, 300M, nízká hmotnost, nízké náklady na elektřinu a poplatky za použití cesty poloviční. Doba jízdy Praha Brno 1:15 - 1:20 místo 55 min u rychlosti na 350 km/h. (což je více než dostatečně konkurenceschopné)

Nestavějme věci z EU, které nepotřebujeme jen proto, že na to jsou dotace.

Jediné co by mělo smysl začít je Brno - cca Jihlava, Havlíčkův Brod. Tím by se zkrátila cesta Brno Praha a výrazně zlepšilo spojení jihu republiky (Brno - Budějovice) kde je jedna velká infrastrukturní tma. Jen by Pražáci museli upustit od svého egocentralismu. A dál by se stát mohl rozhodnout jestli pojede na Kolín nebo Benešov. A já myslím, že by pak měla naopak lepší smysl Praha Kolín VRT. A nakonec Kolín - Havl Brod. Tímto provedením by šlo vždy okamžitě využívat původní trať. A 100 km Brno - Jihlava, Havl. Brod = cca 80 mld, což by šlo utáhnout. Šlo by stavět po etapách.

0 0
možnosti

Naši slovutní projektanti by měli jít na stáž do Německa,aby viděli,jak se to dělá a neříkali,že to nejde a že je to drahé.

0 0
možnosti

Stačilo by aspoň OBČAS připustit konkurenci zahraničních firem. Když ty české mají údajně tak malou kapacitu, že se musí hodně zdražovat...

0 0
možnosti

Stejne se mi nejvice libi N700 a Hayabusa, sice jne 320km/h, ale celkove reseni trati, odbavovani cestujicich, zrychleni na max. rychlost za 180sec., celkem super, vsimnete si zabran na nastupistich a take ocislovanych vstupu primo na nastupistich... naklapeni je reseno naklopenim trati a tak staci mensi polomery oblouku...

https://www.youtube.com/watch?v=VdFD2hy7kFM

https://www.youtube.com/watch?v=geAEAEC6dL8

https://www.youtube.com/watch?v=kMFEr7GizcU

https://www.youtube.com/watch?v=lF69i9iSXts

https://www.youtube.com/watch?v=f2id45s6TmE

0 0
možnosti

Tak predevsim, stavba VRT a klasicke trate je cenove temer totozna - jedine co o neco cenu navysi jsou pripadne tunelove useky a mostni viadukty.

Mj. CR bude za chvili ostrov pomalych vlaku, nebot VRT trate v Rakousku, Nemecku, Polsku, Madarsku se propoji a pres CR nikdo nepojede a tim padem bude nerealne cestovat za praci na vzdalenejsi mista a utrpi tim i turistika...

V Madarsku se zacne stavet VRT z Budapesti smerem na Belehrad a z Vidne do Budapesti.

Kdyby se nekecalo, ale konalo, mohli Nemci jezdit z Berlina do Vidne pres Prahu a Brno... a z Mnichova do Berlina pres Prahu.

Ceske stavebni firmy si ztezuji dlouhodobe, ze jsou vyrazovani nebo se nemohou zucastnit staveb VRT nebot nemaji zadne zkusennosti, narozdil treba od polskych firem, ktere teprve nedavno kupovaly pendolina a uz maji v proozu nebo ve vystavbe trate na 250km/h

3 0
možnosti

J33i10ř53í 91J20o56z46a

14. 12. 2015 17:57

Napred se musi utratit miliony za projekty... chvili to nechat lezet ladem. Pak vyvolat verejnou diskuzi zda ma stavba smysl. Vypracovat dalsi projekt za par milionu a zacit stavet. Takze za 20 - 30 let se dockame. Mimichodem nekdo zde zminuje, ze v Libereckem kraji je jedinou elektrifikovanou trati tramvajova sit MHD. Zrovna jeden z tech prikladu kde se projektuje nekolik let, porad se o tom mluvi, ale nikdo nic nestavi. Ano je to projekt nove tramvajove trati ze zastavky Fugnerova (terminal MHD) na sidl. Rochlice... tramvaj tam mela jezdit uz pred x lety a dodnes nestoji ani kilometr koleji...

2 0
možnosti

J52i78ř80í 84J33o31z77a

14. 12. 2015 18:01

Pan Sura (autor tohoto clanku) je z Liberce. Mohl by mi zde sdelit proc do ted nebyla zahajena stavba tramvajove trati do Rochlic? Dekuji.

0 0
možnosti

To Polsko je trochu špatný příklad. Trať Katovice-Varšava byla postavena v 70. letech jako spojení strategických uhelných revírů ve Slezsku s hlavním městem čistě pro nákladní dopravu. Je rovná jak pravítko, takže poláci ji jen opravili a dosadili zabezpečovací zařízení a HURÁ, máme VRT;-D (technicky stejně nejde o VRT, protože se tam jezdí max 200km/h)

Když chtěli před pár roky začít budovat skutečnou moderní síť VRT(tzv. Y-line) zjistili, že to totálně nemůžou finančně utáhnout, ani s pomocí fondů, a šli od toho, tož tak...

6 0
možnosti

F92e12l94i78x 19M88e51d76e71k

14. 12. 2015 17:44

VRT je jednoduše jakákoli trať s designovou rychlostí od 200 km/h.

I přesto, že rekonstrukce tratě takového rozměru na 200 km/h není zrovna nejlepší investice do budoucna, je to pořád lepší, než trať ležet ladem.

2 0
možnosti

Podle mě moc nejde srovnávat náklady na dráhy v česku a německu. Češi jsou chataři a tak projekty hodně prodražuje chata pro každého ze stavební firmy, kdežto němcům stačí holé náklady. Nejsou tedy dražší, ale zase jsou kvalitnější. Třeba alianz arenu v mnichově vč. infrastruktury postavili za 4mld kaček, my sazka arenu v praze za 17mld kaček.

2 0
možnosti

P26e46t24r 42N51a11j89d36e83k

14. 12. 2015 11:01

V Rakousku začali budovat VRT až teprve nedávno, v době kdy už měli vybudovanou perfektní dálniční síť. Měli bychom postupovat stejně !! Pohled na českou dálniční síť je žalostný, desítkami českých měst se valí tranzitní kamiónová doprava a nejsou peníze na vybudování obchvatů. Takže si klidně sněte o VRT z Prahy do Brna (stejně se ji na 99,9% nedožijete), ale nesnažte se mi namluvit, že je to to, co ČR teď nutně potřebuje ;-D 

Mimochodem vlakem z Tokia do Osaky to trvá 153 minut. Z Prahy do Brna kupodivu taky 150 minut. Šinkazenem přes celé Japonsko víc než 11 hodin, vlakem přes celé Česko to trvá  pod 5 hodin. Co z toho plyne? VRT v Česku je momentálně celkem zbytečná.

7 7
možnosti

Současná politika Evropy je tzv. energetická bezpečnost. A veřejná doprava. zjeména železniční, znamená výrazné energetické úspory.

Je to dost důležité, jestě víte, jaké politicko bezpečnostní problémy závislost na dovozu ropy způsobuje (proč si myslíte, že Evropa Saudům tak podlézá?).

6 2
možnosti

Ceny za veřejné zakázky se u nás nadsazují již klasicky dlouho....protože si každý myslí, že z cizího krev neteče, jenže ony to nejsou peníze cizí nýbrž daňových poplatníků a to některým expertům typu RÁTH  (A JEMU PODOBNÍ) ještě nedošlo. 

Prostě jen pokračuje případ českých dálnic, které jsou asi tak 3x dražší než stejné francouzské dálnice. No a teď to tedy budu železniční tratě.

1 0
možnosti

"Projekt ukazuje, že stavby nových tratí pro rychlovlaky nejsou tak drahé, jak tvrdí jejich odpůrci a projektanti v Česku." // Pěkné, ale moc to neřekne. Nevím, o kolik je VRT dražší, ale rozhodně to nebude malá částka. Musíme započítat 1) Dražší technologie pro výstavbu těchto tratí. 2) Budování tratí od 0. 3) Výkup pozemků. 4) Dražší vlaky. .... Není toho málo. A je to o prioritách. Jsme poměrně sociálně zaměřený stát. A teď si vyberte. Snižme důchodcům důchod o 20 % a na několik let zmražme a budeme mít na vláčky. Myslíte, že to projde? Nebo kde vezmeme peníze? Nebudeme budovat či opravovat silnice v řádu několika let?

0 3
možnosti

Drahé to být nemusí.

Dražší už je rekonstrukce současných tratí. Důvod je prostý. Je potřeba omezit nebo úplně zastavit provoz a náhradní doprava stojí spoustu peněz. Takhle postavíte novou trať bez toho, aniž byste kohokoliv omezoval. Takže s těmi financemi to není tak horké. Technologie už na to totiž jsou. Jen je potřeba je využít.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!