Diskuze
První kraj spouští půjčovnu vlaků. Stát musí počkat kvůli zemědělství
Děkujeme za pochopení.
V35o39j58t45ě78c30h 78H71a35n63á90k
Vyhraje ten, kdo dá zaměstnancům nejmenší plat. Bravo.
J14a33n 98Č73e65k13a14l
Zatímco doteď vyhrával ten, kdo jim dával nejvíc?
M27i62l40o40š 87Ř67e35h28á82k
Pokud vím na jižní Moravě je moravská železnice.
A42l32a49n 57Ř25e65p55k64a
Vozidla má vlastnit dopravce, ne dům plný úředníků A co údržba? Svěří to dopravci, pak zase jinému, nebo si postaví zbytečně vlastní depo a přetáhnou lidi (nejspíš od ČD)?
H92o31n70z27a 45K45a22r75á65s85e94k
Generální ředitelství ČD není "dům plný úředníků"? Proč by vlastní depo mělo být zbytečné? Pro cca 30 nových elektrických jednotek bude tak jako tak potřeba zřídit nové provozní zázemí. Ať už to udělá kraj nebo kterýkoliv z dopravců.
J66o55s94e50f 90T19r59ö47g35l
To už se děje. Třeba u nás v Ústeckém kraji nakoupil kraj autobusy (s dotací z EU), vysoitěžil dopravce (několik) a ty s nimi teď provozují veřejnou dopravu.
J37a76n 96J69e13m65e66l51k26a
Koalice ANO, KDU, Žít Brno, Strany zelených, TOP 09.
Když jsem se ptal ANO v Brně a Ostravě, tak o soutěžích a půjčovnách jako nic nevěděli nebo že to není v programu. KDU to samé. A už spouští půjčovnu. Dělají z těch voličů úplné idiot..? Že do programu dají samé obecné věci, nesouvisející s kraji typu bezpečnost, migrace a podstatné věci jako privatizace železnice ne? Tolik pravomoci a tak volně u železnice neměly být nikdy předány krajům.. A bavíme se předpokládám o páteřních příměstských trasách. Ne nějakých zapadlých. To nemá obdoby v Německu.
A zajimavé, že ANO (minimálně Telička) a KDU (Svoboda) hlasovali pro NAŘÍZENÍ povinných soutěží Bruselem 2019. (Takže podle mě v delším horizontu likvidace ČD, zejména se současným nastavením na trhu)
"Budou dopravci pronajímat".. Takže se to nejspíš pěkně prodraží dopravci. A následně cestujícímu. (v porovnáním s dotací pro ČD)
Jistě to bude velmi efektivní. Hromada managentů.. Učetnictví. V každém kraji. A určitě v každém kraji budou strašní odborníci na kolejovou dopravu, její servis a pronajímání. (Od toho tady jsou soukromé leasingovky). Určitě to bude podobně kvalitně řízeno jako regionální mhd -
Jako například plánování zboření funkční 40 let staré vozovny tramvají a autobusů v Ostravě, uvolnění pozemků pro novou výstavbu (příliš nespecifikovanou ) a stavba nové vozovny za MILIARDU. Open Card stála 1.8. miliardy. Ostrava je 3 krát menší.
H54o87n60z16a 74K46a66r96á18s82e46k
Píšete, že tolik pravomocí ohledně dopravní obslužnosti nemělo být předáno krajům. Byl byste tedy raději, kdyby se o počtu příměstských vlaků okolo Brna rozhodovalo v Praze? A pozor - v Německu je "Nahverkehr" řešena výhradně na úrovni spolkových zemí. Ne celostátně "z Berlína".
Co už může být "neprivátnějšího", než když jsou vlakové soupravy přímo ve vlastnictví orgánu veřejné správy? Mně to přijde daleko "státnější" než když jsou ve vlastnictví ČD.
Proč by se dopravcovi mělo prodražit pronajímání souprav? Pořízeny by přece byly z krajských (veřejných) peněz. Opačný přístup - pokud soupavy pořizuje přímo dopravce, kde máme záruku, že nebyly předraženy (s tím, že tu předraženost stejně zaplatí kraj, potažmo cestující).
ČD nyní nemají "hromadu managentů" v každém kraji (dřívější KCOD, dnes ZAP)?
"Regionální MHD" (tedy autobusová doprava) je v Jihomoravském kraji řízena vcelku dobře, nemyslíte?
Ostrava plánuje pořízení většího počtu nových tramvají. Je možné, že původní vozovna by jim stavebně neodpovídala, tzn. tak jako tak by byla nutná její rekonstrukce či rozšíření.
M40i67r91o79s35l42a21v 46Z80i58k48m65u28n30d
Půjčovna je sice hezká idea, ale ....
úředník na kraji vybere vozidlo, které se mu subjektivně líbí - jsou tam zbytečnosti, bez kterých se dá spokojeně cestovat, ale z hlediska údržby jsou nesmírně drahé. Jde i o rozmístění sedaček. Pokud jsou sedačky "za sebou" jako v autobusech, proto, že někdo (kdo rozhoduje) nechce čumět do obličeje jinému cestujícímu (jeden z důvodů proč jsou ve vozech ČD tzv. čtyřka nahrazeny sedačkami za sebou), tak čtyřčlenná rodina má problém si sednou společně, zejména když tam mají malé děti - v regionálních vlacích nejsou oddíly pro děti ....
Když bude prováděna údržba vozidel dodavatelským způsobem, tak si údržbář, tj. třeba ČD, bude za zakázku cizmu subjektu účtovat "přiměřený zisk".
Z praktického hlediska - dělal jsem v branži - nové vozidlo má garanční lhůtu, kdy za vzniklé závady odpovídá výrobce. Tomu je třeba závadu nahlásit apod. Kdo to bude dělat = komunikace s výrobcem ??? Kraj (krajský úřad jako vlastník vozidel). Pokud bude vozidlo potřeba dopravit do výrobního závodu za účelem opravy, tak tohle bude asi muset zajistit zase KRAJ (jeho úřad) .... Tohle nebude dělat dopravce ....
Vlak prostě není autobus, který odtáhne odtahová firma do dílen po silnici bez nějakého papírování.
Poslat někam samotnou lokomotivu nebo nechat odtáhnout je v současnosti nikoli jednoduchý administrativní proces spojený s přidělením kapacity dráhy apod. Doba, kdy strojmistr nechal vystavit lokomotivu do dílen z depa jednoduchou komunikací s výpravčím - "pane výpravčí na vlak R 525 bude do závěsu lokomotiva do dílen ve Vrútkách", nebo "z depa jedna lokomotiva do Libně" a tam strojvedoucí sdělil sladké tajemství, že jede strojově do dílen ve Vrútkách omezenou rychlostí 50 a bylo (doprava si s tím dokázala bez nějakého papírování poradit) - tahle doba dávno minula ...
Stejně tak by majitel = kraj musel zaplatit školení personálu = strojvedoucí, případně doprovodný personál dopravce.
H37o25n33z10a 23K78a77r70á59s21e97k
A pokud takové (dle vašeho názoru) nevhodné vozidlo vybere úředník na ČD, tak to bude v pořádku? V případě JM kraje stačí, že úředník vybral do Regiopanterů oddíl 1. třídy, jehož přítomnost si objednatel nepřeje.
Ostatně, i v Panterech je nemalá část sedaček v tzv. leteckém uspořádání.
V43o60j80t57ě82c92h 10O76k10t93á68b84e26c
Co s vlaky, které již dopravci mají ? Tedy zejména České dráhy ?
ČD soupravy odepíšou, kraj(občané) zaplatí nové a soukromníci budou moci bez rizika provozovat tratě s dotovanými jednotkami. Jednotný tarif na železnici skončí.
Za dané situace je to přihrávka soukromníkům.
H43o70n53z29a 70K66a15r32á42s84e47k
Máte na mysli těch cca 6 RegioPanterů, které v Jihomoravském kraji jezdí?
Ostatní soupravy nasazované v tomto kraji na elektrizované tratě jsou tak jako tak nevyhovující moderní dopravě a byly by nahrazeny moderními jednotkami i v případě, kdy to napřímo dostanou ČD. Tak tedy těch 6 Panterů může být případně přesunuto do jiného kraje v rámci ČR.
O31d42s95t93r13a68n69ě18n79ý 81U90ž80i40v88a96t64e48l
H27o36n67z39a 17K65a52r35á57s98e91k
Cca 30 moderních vlakových jednotek není "něco pro lidi"?
V15o75j11t75ě42c36h 50C96i15g72á41n34e60k
No je to príma. Nejprve si samosprávný celek pro vlastní obslužnost zajistí svá vlastní vozidla. Když bude tak výhodné se potom hlásit do soutěže na zajišťování dopravní obslužnosti, mohl by se tam ten kraj také přihlásit. Stačí, když si k vozidlům zajistí ještě kvalifikovaný personál.
Takže by pak ten kraj mohl provozovat dotovanou dopravu tak, že by dotoval sám sebe. Jednak by tím ušetřil ještě víc než jen vlastními vozidly, ale vyhnul by se i riziku vydírání ze strany soukromého dopravce.
A nakonec by se mohlo všech 14 krajů rozhodnout, že bude lepší, když se spojí v asociaci a tu veřejnou dopravu budou provozovat ve vlastní režii po celé republice. A tak nám vlastně nově vznikne celostátní dopravce, který bude z velké části placený z veřejných peněz.
Hádejte jak by se mohl jmenovat?
Já bych navrhoval třeba "Česko-moravsko-slezské regionální dráhy".
Anebo, že bychom to nechali těm státním Českým drahám? Nebudeme sice dotovat
kraj z krajského rozpočtu, ale bude se dotovat státní firma z krajského rozpočtu. A k tomu samozřejmě se dotují krajské rozpočty ze státního etc. etc.
H15o44n52z88a 22K40a72r12á66s43e24k
Krajský úřad se nebude moci přihlásit, protože není licencovaným dopravcem.
V pozici "dotovat sám sebe" jsou do značné míry již nyní ČD v rychlíkové dopravě (vlastník ČD - stát, objednatel rychlíků - stát prostřednictvím ministerstva dopravy).
R78a90d35k39o 51K77ř20i69v25á73n16e89k
1. Obecně se jásalo, že soukromníci jsou super a bude to míň státní. Tak uděláme státní půjčovnu a krajské půjčovny, aby to zase bylo víc státní.
2. Obecně se jásalo, že bude víc konkurence, tak uděláme jednotný tarif (souhlasím) a pronajmeme dopravcům za rovných podmínek vozidla a dopravní cestu, aby pro tu konkurenci zbylo prostoru co nejméně. Zbydou švindle a mzdy.
3. Když stát kupoval od ČD železniční stanice, to bylo veselo. Tak teď bude možná kupovat i lokomotivní depa? Nebo si každý dopravce nějaké postaví na dobu trvání smlouvy? Je tam i trochu specifičtější vybavení, než v garáži pro autobusy.
4. Konkurenceschopnost železnice dělá především infrastruktura a na tu stát kromě jednotlivých projektů plošně kašle. Dopravce má omezený prostor. Omezíme ho ještě víc a současně vyvoláme mediální iluzi, že změnou dopravce budujeme novou a lepší dopravu. Koblihy zdarma.
5. Víme, že v Česku to je s velkými veřejnými zakázkami pochybné. Tak budeme pod heslem rozkulačování ČD a křišťálově čistých soutěží přihrávat zakázky kamarádům krajských gubernátorů, jak se již zjevně děje. (Ach ty mé rodné jižní Čechy!) Pakliže připustíme, že se na celostátní úrovni občas pouští peníze politicko-ekonomickým strukturám, na krajské úrovni se to bude dělat i maskovat mnohem lépe. A s půjčovnami a pronájmy vozidel to půjde zamlžit lépe a radostněji. Plnění závazků či požadavky na změnu rozsahu dopravy během smluvního vztahu se s velkými dopravci zatím nějak daří řešit, s těmi malými to často nějak nejde a nejde... (Jančura na trati Bratislava - Komárno, JHMD s novým vedením apod.)
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...