Diskuze
Co je sdílení a co už podnikání? Uber a spol. nejspíš změní i české zákony
Děkujeme za pochopení.
M98a36r70t51i65n 41P27i79š48t54o80r84a
Oddělil bych kontrolu kvality a zdanění.
Jen nějaké minimální bezpečnostní a hygienické normy by byly závazné pro všechny. Navíc by šlo získat certifikace podle jasně definovaných norem. Zákazník by si mohl vybrat, zda si za jejich garantované splnění připlatí.
U zdanění bych nerozlišoval velikost, ale úplně bych ho automatizoval. Pokročilejším EET bych tržby nejen evidoval, ale zároveň i fakticky prováděl a danil. Nic dalšího by stát pak už nevyžadoval.
J25o93s32e72f 72L60e64b30d74u65š75k40a
A proč se musí zase něco regulovat? Proč nemohou profesionálové využívat podobných služeb? Jestliže má někdo hotel, nebo kupu bytů, co je komu do toho? Jaký je rozdíl, z požárního hlediska, mezi tím když je v bytě ubytován majitel, nebo turista? To, že někdo vymyslel hovadiny typu profesní průkazy a zkoušky taxikářů, EET a podobně které jen prodražují služby, neznamená, že jiní neumějí auto řídit také, že neumí pronajmout být, prodat mrkev. Nechte lidi žít, vydělávat si, podnikat tak jak oni chtějí, jak umí. Stát přeci není od toho, aby každému stál za zadkem a dohlížel, zda nedělá něco jinak, než jak to předepsat někdo, kdo tomu vůbec nerozumí.
M78a55r47t73i30n 36P20i36š48t47o80r70a
Rozdíl z požárního hlediska mezi majitelem a turistou je v informovanosti. Turista se musí spolehnout na to, že určitou bezpečnostní úroveň garantuje místní úřad. Přičemž pro soukromé účely jsou nároky nižší a má se za to, že majitel je s tím seznámen.
J92i24n29d46ř79i19c73h 53M40i78t84t22e90r
Zákazníkovi je celkem jedno zda je to spolujízda či ne. Chce být přepraven levně, rychle a bezpečně. Kdo to umí, měl by na trhu vyhrát. Regulace jenom škodí.
B47ě11l30a 62H32o42r43á59k39o72v19á
Tak snad není tak složité zdanit hlavní příjem a poznat přivýdělek.
O92t52a59k22a44r 54Z46e77m23e60k
Zákony by měly reagovat na realitu, třeba požadavek na zkoušky z místopisu pro taxikáře....Dávalo to smysl v době, kdy nebyly navigace, ale dnes ?
Chápu, že normální taxikáři jsou naštvani, že pro ně platí přísnější pravidla než pro řidiče co jezdí pro Uber.
Spíš by to chtělo usnadnit život klasickým taxikarum, než zprisnovat Uberu.
To samé taxametr - když stejnou práci, ale líp, bez šizení, zvládne mobilní aplikace, tak proč by jí nebylo možné užívat jako plnohodnotnou alternativou ?
V78o57j41t27a 50L65e90j32s98e98k
Vtipny je, ze kdyz sem nekdo/neco prijde z vychodu, nedodrzuje to nase zakony a chce to, abychom se mi tomu prizpusobili, tak se najde dostatek lidi s militantne odmitavymi nazory. Kdyz nekdo/neco prijde ze zapadu, tak dost mozne titez lidi obhajuji nezakonne chovani a kritizuji ceskou pravni upravu. No neni to nabednu? Uber je super myslenka, ale nebudu to pouzivat, dokud se nezacne aspon snazit byt legalni, ta arogance mi vadi. A to ze to jde, kdyz se chce, ukazuje treba Liftago.
O69d34s81t81r34a88n73ě25n15ý 46U21ž63i50v19a52t36e59l
O61t18a85k42a17r 98Z40e68m53e88k
Jenže ono na " masovém zprostředkování " na němž stojí různé aukční a slevové portály není nic špatného, proč to zakazovat, když z toho mají všichni užitek ?
Sice taky dost dobře nerozumím tomu, že někdo na Aukru zaplatí trojnásobek toho co by dal na e-Bay, a čeká na to měsíc, ale to je.kazdeho věc, ne ?
J44a81n 76V51a37l39o73u48c68h
problém je, že uživatelé "spolujízdy" nechápou (nechtějí pochopit) co to spolujízda je.
TAXI: zákazník někam potřebuje z bodu A do bodu B a hledá někoho, kdo ho odveze. Tedy první je POPTÁVKA
SPOLUJÍZDA: někdo jede z bodu C do bodu D. Má místo a autě a veřejně ho nabídne pro případ, že má někdo stejnou cestu. Tedy první je NABÍDKA.
Čili "zavolám si UBER" je vlastně popření tohoto principu (aneb přes apku si zavolat tramvaj, MHD je vlastně taky spolujízda, by nikoho asi nenapadlo). A o tom celý spor je - pokud to bude spolujízda, nechť je volná. Pokud někdo primárně (na něčí poptávku) jede někam, kam by nejel, a vezme si za to odměnu, je to podnikání.
P70e77t86r 55D80r30a71p75a49l
i v tom prvním případě je první nabídka...abyste vůbec uvažoval, že si vezmete taxíka, tak ta služba musí být nabízena
P25ř16e31m74y23s16l 39H23r23o65m61a35d51a
Tak mi prosím někdo vysvětlete na co je EET
Na sdílené "podnikání" lze přejít téměř ve všech oborech. Každé kontrole stačí tvrdit, že podnikáte příležitostně a do určitého limitu. To nelze vyvrátit. to není v silách úředníků.
Naopak, kdo by zůstal u klasického podnikání, tak nemá šanci konkurovat. Jen by mne zajímalo, kdo bude platit daně?
Ř23e80h10o38ř 43V38l94a83s33á76k
Vyvrátit to lze. Zvlášť u internetových služeb, které jsou postaveny na veřejných recenzích ostatních uživatelů.
Ale samozřejmě to od úředníků vyžaduje aktivitu. A od občanů ochotu svědčit proti tomu, kdo poskytl nedaněnou službu.
Ale to je potřeba vždy. Snad jen v policejním státě, kde je vysoký počet policajtů, lze vymáhat právo bez pomoci svědectví občanů nepolicajtů.
Ř69e83h65o80ř 73V62l15a22s45á32k
Regulace spíš snižovat.
Já fakt nepotřebuji, aby taxikář měl úřední posvěcení. Ani stát to nepotřebuje - ten potřebuje jen aby taxikář (ať už plnouvazkový nebo sdílející) řádně odvedl daně.
U hotelů totéž. Nepotřebuji, aby mi stát zajišťoval kvalitu hotelů, ani stát to nepotřebuje.
Ř89e52h46o66ř 69V67l70a22s23á26k
A jestli stát potřebuje tu kvalitu vynucovat kvůli příjmům ze zahraničních turistů, ať v nejhorším zřídí nějaké dobrovolné, státem garantované certifikace.
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím
Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu
Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...
Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí
Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...
Luštil kódy, vyřešil trh. Zemřel Jim Simons, který předčil investiční legendy
V pátek zemřel matematik, americký miliardář a průkopník takzvaného kvantitativního investování Jim...
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....