Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Vláda povzbudí trh s elektromobily. Chce 1 200 dobíjecích stanic i dotace

Elektromobily má v Česku kvůli tomu, že jsou stále drahé a nepraktické, jen pár nadšenců. Vláda to chce změnit pomocí pobídek. Ještě tento rok chce poprvé v historii přispět lidem na koupi elektromobilů. Víc než miliardou korun chce podpořit stavbu rychlonabíjecích stanic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

H95o10n42z38a 42M21a50r16e77š

21. 2. 2017 20:33

dotace na dotace... XEU;-(:-P

0 0
možnosti

Tohle mi připomíná dobu minulou, kdy se přispívalo na zřízení elektrického vytápění v domácnostech. Pak se zjistilo, že rozvodná síť v ČR to nezvládá a navíc se citelně zdražila cena elektřiny a lidé začali opět přecházet na standardní neekologické paliva a tak je tomu dodnes. U těch elektromobilů to vidím úplně stejně, prostě další hurá akce. Pak stačí zdražit elektřinu a zvednout poplatky za hl. jističe, pokud to nebudete chtít nabíjet 8 a více hodin a původní cenová výhodnost, tak rychle vezme za své ;-)

1 0
možnosti

A co kdyby dali dotace 2 mega na elektroauto?

Koupili by si ho všichni;-D

0 0
možnosti

Další přerozdělování peněz ukradených pracovitým a schopným, rozdané všehoschopným.a přisátým.

Ať si jezdí elektromobilem komu se zamane, zásadně ale za své peníze a ne z dotací.

Dotace = sofistikovaná zlodějna.

Proč ksakru lidé zvonili klíčí a chtěli tržní prostředí?

3 1
možnosti

Jako příznivec alternativních pohonů elektromobil moc nevidím. Prakticky je to k ničemu a operuje se čistým životním prostředím ve městech. Jenže to nic neřeší, když emise nebudou čadit z výfuku aut, ale budou na nás padat imise z elektráren a pokud to bude jaderná, bude zase obštastněná nějaká obec s vyhořelým palivem na tisíce let.

1 0
možnosti

Nutno je připomenout, že elektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet 8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proud slouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím za předpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárních elektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jen obyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu ke svícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranou MW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohoto poplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelné čerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budou ve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o 1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednak budou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovou síti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie a nebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázek je mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult z humanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdražením elektrické energie pro většinu občanů.

2 0
možnosti

Za platbu na podporu fotovoltaiky nemůže fotovoltaika, ale velmi špatně nastavené dotace.

2 2
možnosti

Vážená redakce,

vážím si iDNES jako seriozního portálu a doufám, že tomu tak bude i nadále. Chtěl bych Vás však požádat až budete psát o něčem, čemu moc nerozumíte, aby jste si zjistili reálné informace a nepřepisovali jenom předsudky a bludy. Já sám jsem si koupil elektromobil Nissan Leaf bez dotace za své(655t Kč) a ne za milion jak se všude píše. Za 2 1/4roku mám najeto 60 000km a vůbec mi nepřipadá nepraktické a drahé. Jistě, není to mé jediné auto, ale věci se mají používat k tomu k čemu jsou určené, a potom slouží dobře. Dotace jistě nic nevyřeší ale až bude nabíječek tolik co benzínek, tak si na diesel nikdo ani nevzpomene. (pro názornost náklady na ujetí 60 000ekm: palivo-22.500,- Kč, servis-1.260,-Kč) Příště, než začnete něco soudit, tak si to prvně zkuste.

1 2
možnosti

Potíž je v té pořizovací ceně. Lidé, kteří uvažují ekologicky, to neřeší, průměrný Čech bohužel ano. Já na jízdy po městě používám Kiu Rio 1,4 benzín za 220.000 Kč s reálnou spotřebou 7 l / 100 km a servisem cca za 5.000 Kč ročně. To auto se dříve rozpadne, než by se mi začal ekonomicky vyplácet elektromobil. Je mi to ale líto, že na něj nemám. Pokud budou ceny baterií klesat stávajícím tempem, věřím, že si elektromobil za pár let pořídím, na to mé ježdění (cca 100 km denně, většinou po městě) by byl ideálním dopravním prostředkem.

0 0
možnosti

Zase špatně! Kdy už konečně někdo pochopí, že dotace je čisté zlo? Chcete podpořit elektromobilitu? Fajn, tak postavte rychlonabíjecí stnice, zaveďte třeba parkování zdarma, povolte parkování v modrých zónách, omezte třeba vjezd aut se spalovacím motorem do center velkých či turisticky exponovaných měst. Existuje mnoho způsobů, jak elektromobily zvýhodnit - všechny, ne jen ty, na které to zrovna vyjde. Tu dotaci totiž musí někdo zaplatit, a proto jsou lidé proti. Obecně, protože tuší zase další podvody.

7 0
možnosti

A zase elektro masáž. Odmítám ze svých daní někomu kupovat auto. Ať si ho koupí sám.

8 0
možnosti

obavam se, ze tohle opatreni nezlevni elektromobily dostatecne, takze efekt bude minimalni a dotovani budou opet jen ti majetnejsi (coz je zrejme jeden ze zameru, plus rozsahla administrativa, kde se lehce něco odkloni).

nechal bych to na prirozenem vyvoji. bud vytlaci elektromobily vozy se spalovacim motorem diky schopnosti konkurovat cenou a užitnou hodnotou, nebo se ke stejnému vysledku dojde casem likvidaci zasob fosilních paliv a rustu jejich ceny. nebo spise kombinaci uvedeného.

4 0
možnosti

opravdu ale neberete v potaz ještě jednu věc...a tou je ekologická stopa, kterou nyní motory na fosilní paliva zanechávají...elektrárna na uhlí na výrobu elektřiny sice také, ale ta časem zmizí....ale i auto na fosilní palivo má druhý výfuk..a ten je v rafinerii..už tu někdo psal jak velká je spotřeba elektřiny na výrobu litru benzínu. A tedy přes možná větší užitnou hodnotu bude lepší když tyto motory v zájmu vlastního života opustíme.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu

11. května 2024

Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...

Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí

11. května 2024

Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...

Luštil kódy, vyřešil trh. Zemřel Jim Simons, který předčil investiční legendy

10. května 2024  21:16

V pátek zemřel matematik, americký miliardář a průkopník takzvaného kvantitativního investování Jim...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!