Diskuze
GLOSA: Nekončící pohádka o rychlovlacích
Děkujeme za pochopení.
V73í77t 19J43ů49z95a
Ta dlouhá nástupiště u lokálek bych chtěl vidět, spíš vidím zkrácená podle aktuálního jízdního řádu, a když se pak objeví delší vlak, dává se poznámka "Výstup a nástup jen u prvních dvou vozů."
A76n45t18o49n61i50n 53N83e37m19e65c
Zbytecna diskuze.
Obcane jsou bohati (hlavne OSVC a Svarcsystemaci), nemini platit dane a stat je chudy.
Proto je infrastruktura spatna, zdravotnictvi a skolstvi ma problemy s platy sester a ucitelu,
V Nemecku jsou lide ochotni platit dane, protoze chteji mit vsude poradek.
Ceskym obcanum neporadek a nedostatky nevadi, hlavni je neplatit dane.
S tim se neda nic delat. - smerem na vychod (Ukrajina, Bulharsko, Rusko)je to horsi.
R60a76d60e81k 43J92a46n78a49t69a
"hlavne OSVC a Svarcsystemaci"
Nejenom ti. Například daň z dividend je v Německu 27%, u nás 15% (bez přílepků v podobě pojištění). Ovšem daň z práce je u nás více jako 50%.
M43i89c84h46a23l 47Ř64e17z29n62í52č95e41k
jen tak pro zajímavost, když se kolem roku 1960 rozhodovalo o přestavě a dostavbě dálnice D1, bylo u nás necelých 250tisíc osobních automobilů. Dnes jich je něco přes 5milionů. Při pohledu z roku 1960 neměla dálnice příliš velký význam - neměl po ni kdo jezdit. Při pohledu z dneška měli být naši předci velkorysejší a stavět 3 pruhy jako minimum. Zkusme se na VRT podívat očima lídí z roku třeba 2060. Nebudou chápat, proč jsme s tím tak dlouho otáleli a proč jsme nebyli velkorysejší.
J11a92k87u54b 39S91t49a22n31ě91k
To je právě největší problém infrastruktury obecně. Zavádí se vždy něco (a je jdeno zda to bude komunikace, elektrárna nebo zdravotní systém), u čeho budeme moci dopady hodnotit až po desítkách let. To je více než životnost soukromého investora, takže pro něj takový projekt nemá význam. Veškeré i sebelepší studie toho, co bude za deset let jsou jen kvalifikovaným odhadem, toho co bude za 30 let už jen věštěním. Stačí si dohledat studie o dopravě z počátku 90-tých let a porovnat s dnešní realitou (a to nejen u nás na východě, ale i na západě).
Když se k tomu přidá sofistikovaná korupce (různé eko-enviro-socio-spolky), prodlouží to rozhodování a navýší náklady. Pk se k tomu přidá nějaký jouda většinou se slovy "tohle je vlatnsě zbytečné, to se nikdy nevyplatí", takže s to opět zdrží. No a s výstavbou se začne o x let později, než bylo v plánu ...
L56u63k33á78š 68S29e62d35l67á95č74e73k
Jak to tady čtu, tak kdyby takhle uvažovali naší předci - co to bude stát -, tak by tu nebyla žádná železnice, protože koňské povozy byly levnější. Prostě pokud se nechceme stát skanzenem v Evropě, je potřeba do VRT zainvestovat a neptat se, co to bude stát. Samozřejmě je potřeba, aby náklady na údržbu pro její provoz na další léta byly co nejnižší a trať byla tím pádem vhodně umístěna a byla zároveň i co nejkratší a napřímená od bodu A, do bodu B. Jenom tohle má smysl. Pokud to neumíme, nechme si to postavit třebas od Japonců. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Česku jezdil poslední model Šinkanzenu, byla by to i zajímavá atrakce pro turisty z okolních zemí.
M75i14c39h46a71l 11M45a97l34ý
Tak až si budete kupovat příští auto, tak si kupte Ferrari a neptejte se, co to bude stát... Připomínate mi hasiče z Formanova filmu...
M63i49c42h98a58l 34Ř20e76z40n56í22č97e37k
A jedna malá poznám pro ty, kteří zde hlásají, jak je jednoduché přes naši plochou krajinu vést železnici. Opak je pravdou. V naší zemi je hustá sít železnic a s trasováním měli problém už naši předci. Všude, kde mohla být železnice vedena, tak tam byla většinou již postavena.
Pro představu, jaké jsou možnosti je koukněte na spojení Praha Beroun. Jsou tam 2 stávající trasy, jedna údolím Vltavy, druhá Prokopským údolím. Ani jedna nejde přestavět na rychlost vyšší než 90km/h. Vše vyřeší stavba jednoho 25km dlouhého tunelu. Ani na to se u nás nenajde vůle takovou stavbu realizovat.
M82i89l67a95n 87V66o36l84e10k
Na to se právě vůle (bohužel) najde. Tunely jsou drahé na výstavbu i provoz a do ceny se započítá uložení odpadu (vápenec)..., takový výdělek si už někdo prosadí.
M65i37c43h21a49l 98Ř55e76z21n84í92č32e10k
celý problém s VRT začíná a končí u politiků. Chybí zásadní rozhodnutí, že se VRT bude stavět. Viděl bych to na samostaný zákon, který maximálně urychlí stavební řízení (například vyřazením obecných stavebních úřadů), nastaví pravidla pro výkup pozemků a vkládání vecných břemen a nastaví pravidla proti obstrukcím ekoteroristů.
SŽDC zadává studie, ale vše končí v šuplíku. SŽDC nemůže sama o sobě začít s výstavbou. Navíc výstavba musí proběhnou v nějakém reálném čase 5-10let a to z bodu A do bodu B. Nejde jít cestou jako u dálnic - ted máte tady stavební povolení a pár milionu, tak postavíme obchvat nějaké vesnice a počkáme dalších 20let, než se nám podaří prosadit zbytek. To znamená, že bude nuné vyčlenit třeba 20miliard ročně na stavbu a doufat, že se nám většiná vrátí přes fondy EU.
M82i46c69h69a38l 24M89a64l28ý
Ne, problém VRT začíná a končí tím, že ní nemá v ČR kdo jezdit... :)
J61o60s47e31f 49V77o75j22t78e71k
Osobně nechápu tu naši zaostalost a neustálé upřednostňování dálnic před rychloželeznicemi . Přitom železnice jako mnohem komfortnější a ekologičtější ( např. tím že nezaberou tolik orné půdy jak několika proudé silnice ) jsou mnohem naléhavější .
M48i62c82h15a64l 46M83a20l31ý
Budu hádat - bydlíte v Praze a jste důchodce.
Jinak překvapivě železnice nevede do každého sídla v ČR a i tam, kam vede, rozhodně pohodlná být nemusí. "Hlasování nohama" pro železnici dopadá tak, že dělá něco okolo 8% přepravních výkonů...
Lidé to tak chtějí, proto to tak je.
J62i45ř36í 15Z15a82t16l31o35u28k38a21l
Obávám se, že základní problém je v tom, že pro spoustu lidí u nás včetně velké části politiků jsou rychlovlaky stále ještě něco zbytečného, co má smysl jen pro mezinárodní přepravu, u nás by měly stavět prakticky jen v Praze a vozily by převážně cizince. Přitom opak je pravdou, VRT Praha - Brno by se vyplatilo stavět především pro vnitrostátní přepravu, kde by se stala páteřní trasou, která by podstatně zrychlila velkou část spojení ve směru východ - západ a pomohla by uvolnit dnes už značně přetížené úseky tratí pro nákladní a regionální dopravu. Pomohla by i některým městům na trase, kde by vznikly stanice, ve kterých by část vlaků zastavovala, jiné vlaky by mohly jezdit přímo Praha - Brno.
M93i44c47h75a82l 73M28a59l76ý
Nechci vás připravovat o fantazírování, ale co třeba nejdřív doopravit významné tratě a dostavět aspoň ty nejzákladnější dálnice?
Jinak si myslíte, že jízda VRT stojí stejně jako běžný vlak, aby se tím vozil každý na východ? Odpovím Vám: nestojí, takže kromě 160 miliard (s Ostravoiu za víc) budete muset ty jízdenky ještě víc dotovat.
Váš nápad má dost nejisté přínosy a dost konkrétní nevýhody,
M11i98l16a31n 83V46o10l41e14k
ČR nemá pro rychlovlaky ideální podmínky. Vždy se bojovalo o to, kde budou stavit rychlíky. Více zastávek dělá z rychlíku courák a zvyšuje pravděpodobnost nevyužité sedačky (někdo jede jen Praha-Pardubice a Pardubice-Ostrava vezete vzduch). U rychlovlaků znamená každá zastávka ještě větší ztrátu, ale představa rychlovlaků Ústí nad Labem - Praha je ekonomicky směšná.
R33a54d14e68k 11J82a34n54a42t48a
Zapomněl jste, že na jedné trati mohou jezdít jak "couráky" tak "rychlíky", a že lze linky ukončovat tam, kde to vyjde nejvýhodněji.
M42i56c49h92a50l 59M53a28l45ý
Ten článek je snůška polopravd poslepovaných na efekt. Sůra nenapsal, u jakých sousedů se staví VRT na 350 km/h - je to jen Německo.
Stejně tak nenapsal, že stavět podobnou trať do Brna je nesmysl, protože z Prahy do Brna nejezdí zdaleka tolik lidí (překvapivě) jako mezi Mnichovem a Norimberkem.
Vůbec nenapsal, kolik kilometr té legrace stojí a kolik stojí údržba VRT trati. Při překlopení do ceny jízdenky to bude do Brna nejméně za pětistovku.
Jediné, v čem má pravdu, je, že na to měla vzniknout už dávno kvalitní studie.
T80o72m64á60š 53M61o45r30a83v30č45í16k
Když už chcete oponovat, tak napište analýzu počtu cestujících, ceny jízdenek, mezi Prahou a Brnem, protože to vše už p. Sůra psal nejspíš mnohokrát, kdežto vaše argumentace je jen "domnívám se" bez jediného čísla. Přitom článků na tohle téma tu bylo poslední měsíc opravdu hodně.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!