Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Přímým vlakům přes Krkonoše hrozí konec, Poláci vypověděli ČD smlouvu

Rok a čtvrt po zavedení přímého železničního spojení Liberce s polskou Sklarzskou Porebou hrozí vlakům konec provozu a návrat k přestupování. České dráhy s polským dopravcem vyjednávají o další spolupráci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Opětneúplný článek. Je potřeba objasnit, jak situace opravdu vypadana této trase. CD je ten, kdo blokuje zlepšení a prodlouženítéto trasy. Do roku 2015 byla situace taková, že do Harrachovajezdil starý motorák CD, z Harrachova dále do Polska moderní PesaSA134. Od konce roku 2015 jezdí celou trat modernizovaný osobák CDaž do Sklarske Poreby, pokud není nahrazen starým motorákem, jakje běžné. Odtud pokračuje dále do Vratislavi Newag Impus. Důvodneshod je fakt, že polský dopravce chce spojit Vratislav s Libercembez přestupů. Toto není možné provést s vlaky CD, protoženemají signalizaci pro Polsko, pouze po Sklarskou Porebu. A jinýdopravce nemůže na trat vstoupit kvůli monopolu CD v Liberci.Polsky dopravce nabízí vlaky Newag Impuls 31we, s většíkapacitou, wi-fi a koženými sedačkami pro celou trat Liberec -Vratislav protože má českou i polskou signalizaci. Toto sesamozrejme CD nelibi. Takže to tak pro rejply co neznají fakta. Jense podívejte jaké vlaky používají CD v Trutnově, a jaké polštídopravci....

2 0
možnosti

"celou trat modernizovaný osobák CD" jezdí nový osobák Stadler RegioShuttle. Já jen že většina lidí si pod pojmem "modernizovaný osobák" představí tu hrůzu Regionovu.

"nahrazen starým motorákem, jakje běžné. " aha, na to jste přišel jak? Jako nerozporuji, že případě potřeby může být nasazen starší vlak, ale rozhodně to není běžné, protože v takovém případě dostanou ČD od kraje pokutu.

"wi-fi" jo to je dobrá věc (bez ironie), ale bohužel v ČR nebude fungovat.

0 0
možnosti

Stručně a jasně. Úsek trati byl financován z dotací EU a pak by snad měla platit dohodnutá pravidla. Třeba jízdní řád 2016/2017. Všechno ostatní je pokus o šlendrián. Je patrné, že "bratr" Lech vidí spolupráci podle toho, jak mu to momentálně vyhovuje. Stejně tak sliby Polské velvyslankyně řešení úseku trati Hrádek - Zittau na Polském území po 20 letech jednání ve výhledu dalších 3 až 5 let přinejmenším komickým výsměchem. Jsem zvědav, jak se d tím ČD i Liberecký kraj popasuji.

0 0
možnosti

Když něco funguje, je to třeba bezpodmínečně zrušit. Typičtí Poláci.

1 1
možnosti

U Poláků člověk nikdy neví, jestli na tom chtějí něco vyvařit, nebo jestli je to pouhý šlendrián. Jejich neschopnost za 20 let opravit, byť i za cizí peníze, 4 km železniční tratě mezi Libercem a Žitavou přes jejich výběžek, který kompletně zdevastovali těžbou uhlí, je už legendární.

8 2
možnosti

Nevim, proč ty minusy

0 0
možnosti
Foto

Jasne ze jde o prachy. Polaci chteji jednak dosahnout na dotace, a potom proniknout na nas trh, jako se vice/spis mene snazi Nemci. Kdyz budou jezdit z Liberce do Sklarsky Poreby misto CD, tak to bude skvela reference.

2 2
možnosti

Takže prvomájový alegorický vlak nebude?8-o

2 0
možnosti

P12e89t13r 74F76i80a93l21a

11. 3. 2017 18:51

Vážený pane novináři, můžete sdělit, co bylo závadného na příspěvku, který jste mi vymazal?

Povšiml jste si, že jsem výraz "sr***y" dal do uvozovek, protože jsem ho opsal od jiného diskutéra, na jehož příspěvek jsem reagoval? Jemu jste totiž příspěvek ponechal.

Anebo se nesmí napsat pravda, že české zemědělství má nižší dotace než Polsko, Německo, Francie? Nesmí se napsat pravda, že Pospíšil je komunistický synáček?

Nevšiml jsem si, že by byly někdy mazány příspěvky, kdy se diskutéři vyjadřují o jiných politicích úplně nechutně, ať je to Kalousek, Zeman, váš Babiš i další. Pánové Špidla a Pospíšil jsou proti nim něco extra?

4 1
možnosti

M54i93l91a25n 41V89i10k

13. 3. 2017 17:41

Také mi cenzor maže to, co o pár řádků dál nechá. Asi podle momentální nálady. A teď mne za to, cenzore, smaž!

3 0
možnosti

:-) Proč tak daleko. Pamatuji si jak pendleři do práce denně museli na trase z Pardubic do Prahy přestupovat v Kolíně, protože úředníci si neuměli mezi kraji přesípávat státní peníze.[>-]Rv

2 0
možnosti

To si nepamatuju. Respektive pamatuju si, že byla Os ramena v Kolině rozdělěna a to jsou i dnes. Ale nepamatuju si, že by od zrušení rychlíkových příplatků po revoluci někdo jezdil z Pardubic do Prahy osobákem. Proč by to dělal?

1 0
možnosti

Vážení diskutující , přečetl jsem si zde všechny příspěvky s je mi z nich trochu šoufl. Kdo něco z vás o tom něco ví ? Kdo z vás je obeznámen se všemi smlouvami , kdo četl záznamy ze všech jednání atd ? Jak vlastně vůbec probíhá placení za dopravní cestu na českém i polském úseku , jak probíhá rozúčtování jízdného , kdo a jakým dílem se podílí na krytí ztráty , která je zde generována ?

Prostě je nějaká spolupráce , nějaký dohodnutý stav a jeden z partnerů tuto spolupráci chce ukončit . Buď se spolu partneři domluví a bude se jezdit tak jak dnes a nebo se nedomluví a jezdit se nebude a nebo se bude jezdit jiným systémem.

5 1
možnosti

Budu rád, když mi o tom něco řeknete. Pokud si vzpomenu, jaké komplikace z polské strany provázely už samotné zavedení přeshraniční dopravy, mám pocit, že se u našich sousedů zapomíná na to, že jde v první řadě o veřejnou službu, která je z části financována z veřejných rozpočtů. Pro úspěšnost podobných projektů je lepší seriózní přístup a oboustranná podpora, než hraní si na vlastním písečku. I železniční dopravci musí pochopit, že jejich konkurencí není železniční partner na druhé straně hranic, ale především ostatní druhy dopravy a vlastní blbost. Pokud mají obě strany pud sebezáchovy (a tím si nejsem jist), uvědomí si, že roztržením spojů přijdou o část příjmů z jízdného. Vůbec bych přitom neměl nic proti tomu, aby polský dopravce s nějakým spojem zajížděl na české území třeba až do Liberce, v rámci vyrovnávky výkonů.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Reportáž od zářivě modrého bazénu. Místo lidí se v něm „koupe“ jaderné palivo

24. dubna 2024  13:02

Seriál Silnice vede mírně zvlněným terénem. Levou stranu lemuje zeleň, v dáli se zvedají kopce. Na...

Výrobce sektů Freixenet bude ve Španělsku masivně propouštět. Révu deptá sucho

24. dubna 2024  10:43

Španělsko-německá společnost Freixenet, které je známá pro svá šumivá vína, oznámila masivní...

Tesla hlásí pokles tržeb i zisku, urychlí výrobu cenově dostupnějších vozů

24. dubna 2024  9:50

Čistý zisk amerického výrobce elektromobilů Tesla v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 55...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!