Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Švýcaři omezují nádražní rozhlas, hlásí jen zpoždění a mimořádnosti

Švýcarské dráhy SBB zkušebně omezily na první trati hlášení nádražního rozhlasu. Lidé podle nich už nepotřebují hlásit každý přípoj. Za svůj nezvyklý krok však čelí kritice ze strany některých politiků. V Česku by chtěla hlukovou zátěž na nádražích snížit i Správa železniční dopravní cesty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ve Švýcarsku ani jinde "na západě" se nehlásí pravidelné příjezdy nebo odjezdy vlaků. Předpokládám, že pan autor umí základy "školní němčiny", případně angličtiny, aby rozuměl tomu, co je předmětem hlášení staničního rozhlasu v jazyce německém nebo anglickém.

Oto to hlášení přípojů je někdy velice zmatečné, protože během "přípojných" 10 minut odjede třeba 6 nebo více přípojných vlaků a zvládnout to hlášení - vlak > směr > odjezd ̈> kolej je poměrně dlouhé, hlásí se zpravidla jazykem daného kantonu, u dvojjazyčných kantonů oběma jazyky a navíc v angličtině ... ten poslední se už obvykle zkracuje ... většinově je to hlášení jen ve vlacích doprovázených kontrolním pracovníkem, vlaky bez doprovodu přípojná hlášení nemají ... nově dodávaná vozidla ve Švýcarsku (a nejen tam) informační panely ohledně návazné dopravy, nejen vlaky, ale také "místní doprava", tedy tramvaje, autobusy a to i na zastávkách. Do dříve vyrobených vozidel se tyhle informační systémy doplňují. Je tam "všechno", včetně případného zpoždění navazujícího vlaku. Hlášení nejsou potřeba, cestující to tam má "barevné na barevném" ....

V tuzemsku by se dala hlášení zkrátit u odjezdového na "vlak DRUH, ČÍSLO, KAM (nikoli ve směru), PLÁNOVANÝ odjezd, stojí na nástupišti X" ... příjezdový vlak DRUH, ČÍSLO, odkud (nikoli ze směru), přijel na nástupiště "X". Kecy typu vlak zde jízdu končí nejsou pro veřejnost potřebné ...

U zpožděných vlaků postačí "vlak ČÍSLO, KAM, plánovaný odjezd / příjezd bude cca xy minut opožděn". Žvanění typu za zpoždění vlaku se omlováme jsou hloupost, provozovatel dráhy zajišťující hlášení nic nezavinil tedy nemá se za co omlouvat ...

0 0
možnosti

Nemile mě překvapuje zrušení hlášení návazných spojů a strany výstupu ve vlaku. To mi přijde velmi praktické a u nás mi to chybí.

0 0
možnosti

Pan Sůra v poslední době dobře

3 0
možnosti

M36a17r25t66i36n 28N67o18v96ý

18. 3. 2017 16:31

Taky souhlasím.

Hlavně na hlavním nádraží v Praze je to hrozný. Hlášení tam probíhá 59 minu během hodiny.

4 0
možnosti

Jenomze zpozdeni vlaku SBB je jeste mimoradnejsi udalosti nez vybich skladu vojenske techniky ve Vrbeticich.

2 2
možnosti

M93a64r84e27k 72Š32i52m81o83n

18. 3. 2017 17:49

No u vlaků jedoucích z francouzského území je to relativně časté.

2 0
možnosti

Mně to připadá, že vyspělý kapitalismus i mimo EU řeší kraviny. Není to přesně k tomu, ale přijde mi vždy úsměvné, že stanice Krematorium Motol je pouze "na znamení". Když nedáte znamení ...

0 0
možnosti

taky hlaseni "nemocnice Motol - konecna stanice" je dobry

2 1
možnosti

J85a39n 11J52e22m60e80l19k55a

18. 3. 2017 14:00

Podle mě je hlášení ve stanicích, kde jezdí jedna linka co hodinu nebo co půl dobré. Aspoň člověk přesně ví, kdy má jít na nástupiště. V Praze na hlavním by byl asi lepší ten druhý způsob, hlásit jen změny. Protože je toho hodně.

3 0
možnosti

Aha. Takže nevidomí, co nevidí na informační tabule, mají mít smolíka.

1 3
možnosti

Tak jestli mají v Švýcarsku stejný systém jako v Rakousku, že vlak vždycky jezdí na stejné nástupiště a kolej, pak je jasné, že lidi nepotřebují, aby jim to tam neustále krákalo. To jen tady stojí hromada lidí před tabulemi a s napětím čeká, jestli budou mít 5 minut na důstojný přechod na dvojku nebo nedůstojně poletí na sedmičku... Až to dostane nějaký řád a systém, pak lze omezit i to hlášení. Ostatně, na letištích taky nikdo nic nehlásí a nevšiml jsem si, že by to tam někomu extrémně vadilo...

9 0
možnosti

Mě přijde že vlak je z 90% vždy na stejném nástupišti. A pokud není, tak za to může nějaké spoždění.

4 0
možnosti

P41e82t55r 97D65l67o57u81h11ý

18. 3. 2017 13:29

Nicméně, ať je to dobře, či špatně, by mě zajímalo, kdo a z jakého důvodu tak rozhodl. Politici i nemalá část veřejnosti jsou proti a SBB jsou státní...

0 0
možnosti

J78o67s12e83f 49M67i38k46i65n

18. 3. 2017 12:24

Omezí hlášení, ale zvukovou signalizaci na přejezdech nechají stejně jako povinnost vlaku na nechráněném přejezdu houkat. Zalší podstatný zdroj hluku jsou montované kolejnice a největší zdroj jsou vlaky, kde mají v nepořádku podvozky a brzdy.

0 1
možnosti

Nechráněné přejezdy neexistují, pročež tam vlaky "nehoukají" ....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog

24. dubna 2024

Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...

Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa

24. dubna 2024  15:52

Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!