Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stát křísí plány na tunel Praha - Beroun, stará trať se rozpadá

Přestože se v Česku investovaly miliardy do modernizace lokálních železničních tratí, hlavní tah do Německa z Prahy přes Beroun zůstává velkých vylepšení jaksi ušetřen. Jen na trase Praha - Beroun loni došlo ke dvěma stovkám poruch na zabezpečovacích zařízení, často tudy vlaky musí jezdit omezenou rychlostí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Zvláštní, že většina autorů článků se neobtěžuje s přesnými informacemi.

Obce kolem berounky se podle dostupných informací nebrání modernizaci, ale výstavbě stupidní, nebezpečné, ohyzdné a nic neřešící dvoumetrové protihlukové zdi v podstatě v celé délce trati do Berouna. Takže obce budou rozděleny a cestou do práce uz nebudete koukat na udoli Berounky a do zdi. A to všechno kvůli několika fanatickým hygienikům placených betonovou loby.

Lidé kolem tratí bydlí 150let a vlaky jsou čím dál tišší, betonová koryta jsou o to stupdnější, že většina hluku na žaleznici vyniká do 1m nad temenem koleje.

3 0
možnosti
RK

Obce protestují i proti pouhé modernizaci trati. Například v Černošicích existuje slabomyslná iniciativa, prohlašující, že jejich předkové si postavili trať pro své potřeby a nikoliv pro nákladní vlaky do Německa. Přitom Česká západní dráha byla v roce 1862 postavena právě proto. Z Bavorska přes Domažlice na Smíchov. Vozilo se po ní i mnoho uhlí z tehdy prosperujích pánví na Plzeňsku. 99% dnešních staveb kolem trati tehdy nestálo a Černošice nikoho nezajímaly.

Obce by měly lobovat jak za tunel pro dálkové osobní i nákladní vlaky, tak za rekonstrukci trati na příměstský provoz typu S bahn. Pro nejblížší roky jich nákladních vlaků nikdo nezbaví. Navíc na nerekonstruované trati jezdí kvůli malé propustnosti hlavně v noci.

2 0
možnosti
ŠD

Tak jsme si nechali utéct dvě nejtučnější období operáků, kdy se nám tunel mohl z Cca 80% zaplatit z evropských a budeme opět dělat jakési studie proveditelnosti a vyhlídky nejasné

8 0
možnosti

Zajtra dvojdenka na Beroun a voľno žiadne :-(

Jedine, že by spadly dráty...

1 0
možnosti
PK

P88e59t56r 25K12o17r70b37e51l

26. 3. 2017 22:04

Stopnutí toho tunelu považuji za jednu z největších minel na české železnici. Ta trať podél Berounky přepravuje obrovská kvanta lidí, rekonstrukci potřebuje a ta bez odlifrování alespoň dálkové a nákladní dopravy někam jinam nepůjde.

6 0
možnosti
RJ

Ano, navíc by to byl impulz pro dopravu mezi Prahou a Plzní (největším českým městem po Praze).

A kdyby to viděli Němci, možná by přehodnotili svůj postoj ke stavbě pořádné trati z Bavorska do Čech. Protože když vidí, jak to u nás vypadá, tak se nedivím, že se jim nechce nic dělat.

4 0
možnosti
PK

Že by tam jezdily rychlíky do Písku a ČB:-). Z Berouna do Protivína je to lokálková trať. Dnes do Písku po silnici 100, po kolejích přes 130.

0 0
možnosti
VN

Tyto rychlíky už x let jezdí.Ani tak nejde o cestující z Prahy do Písku či Budějovic , ale o frekvenci na trase..

0 0
možnosti
JK

Malá poznámka k vysokým rychlostem: Spousta lidí si myslí, že vlak pojede už u peronu a 300 na konci nádraží. Není pravda.

Souprava s moderní 6MW lokomotivou a 7 vagony se rozjede na 200 km/h po 4,5 kilometrech. A pokud nechceme zybetčně žhavit brzdové kotouče, tak 4,5 kilometru je taky brzdná dráha. Z toho je vidět, že pro zastávky bližší než 10 kmh/h je cokoliv nad 200 km/h nesmysl.

Teoreticky by se ta samá souprava rozjela na 250 km/h po osmi až devíti kilometrech. Tudíž je nesmysl jezdit nad 250 km/h, pokud vše zastavuje už po 20 km. Nebo po 20 km musí zbrzdit na 100 km/h a méně.

Stavebně lze takový tunel natrasovat*, aby poloměr oblouku vyhovoval pro vyšší rychlosti, klidně 350 km/h. Ale jak se ukazuje ve Švýcarsku, tak u opravdu dlouhých tunelů je problém to, že vlak se chová jako píst v potrubí.

*) smyčkové tunely přes Gotthard jsou jiný případ s jiným zadáním.

1 1
možnosti
JK

Ech,v ypadlo mi: že vlak pojede 160 km/h už u peronu

0 0
možnosti
VF

V podstatě pořád stejná písnička u nás.

Aby to bylo zadarmo, jezdilo to nejmíň 300, ale ne kolem mojeho, ale kolem sousedova.

4 0
možnosti
JS

Vzhledem k povolenému stoupání tratě lze postavit tunel z Hlubočep, který vyústí už za Holyní (4,5 km), pak lze stavět v povrchově v zářezu či s odhlučněním až k Tachlovicím. Dalším tunelem do Loděnice (4 km) a nakonec poslední tunel do Berouna přímo naproti nádraží (5 km) + most přes Berounku. Finančně naprosto snesitelné - násobně levnější než 25 km tunel v kuse.... Lze postavit na 200 nebo 250 km/h. Tak do toho!

1 0
možnosti

P33e52t51r 92Š71i53m23r41a30l

26. 3. 2017 14:24

Nelze. Z údolí Berounky je taktéž potřeba odvést přibližně 100 nákladních vlaků denně. A to by se vám dopravci poděkovali, kdyby na jejich vozbu v úseku Praha - Beroun potřebovali tři lokomotivy místo jedné.

3 0
možnosti
PB

P68e44t34r 31B38r72o90ž

26. 3. 2017 13:27

Je úžasné, jaké má SŽDC pořád plány, ale skutek utek... Ne, že by za všechno mohli oni, ale třeba pitomých 20-30km Praha - Kladno se řeší už asi 20 let...

2 0
možnosti
JK

Tak do toho leze Pé šest s chováním umanutého děcka, pro které není nic dost dobré.

1 0
možnosti
PR

Nač to dělat jednoduše, když to jde složitě. Tunel už měl dávno být.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku

19. dubna 2024  17:11

Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...

Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží

19. dubna 2024  16:26

Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...

To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony

19. dubna 2024  13:20

Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!