Diskuze

Wi-fi, klimatizace. Na lokálky v Pošumaví míří vlaky bez průvodčích

Cestující na několika tratích v Jihočeském kraji čeká od prosince zásadní změna. Po letech na nich přestanou jezdit vlaky Českých drah, místo toho je začnou vozit zelenooranžové soupravy společnosti GW Train Regio. Její vlaky prošly rozsáhlou modernizací.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je seriózní článek nebo autor opsal propagační leták JIKORIDU? 8-o

Zeptejte se těch kdo jezdili regiosprintrem mezi KV a Mariánkama nebo když jezdily jako náhrada mezi Libercem a Žitavou jaký to je "super" vozidlo. Jízda tím si nezadá s 810 nebo tramvají LIberec - Jablonec. Máte pocit, že to nemá podvozek snad žádný a vy jen hoblujete zadkem každý šroubek na koleji.

"Smůlu ale budou mít majitelé různých průkazů Českých drah na slevu." - Což ale jaksi mají skoro všichni kdo vlakem jezdí často, dojíždí pravidelně nebo jezdí na víkendy odněkud domů. Autor a jemu podobní příznivci především žlutého dopravce považují majitele inkaret za unikátní podřadný druh, ale ono nás je víc, než si myslíte. Takže ke zdražení dojde, pokud jste dosud jezdili vlakem nebo jezdíte vlakem v jiné oblasti a přijedete v létě vlakem na návštěvu.

Takže tu máme německý šrot co byl vyrobený aby mohl ve městě zastoupit tramvaj, firmu, která je podezřele spjatá s magistrátem a rozvrtaný tarif. Huráá

1 0
možnosti

P60a49v58e36l 73V67l97a45s

9. 5. 2017 17:07

Nic horšího než RegiNova nemůže být. Příšerný hluk srovnatelný s pocitem v plechovém sudu taženým po kamení, Nastoupit a vystoupit na nezvýšeném nástupišti je v motorové části téměř akrobatický kousek, v nemotorové části v zimě je jako v ledové kobce v motorové přetopeno. Opravdu majsterstik je nestejná rozteč sedadel a oken, v nemotorové části za dveřmi je schodiště pro špatně pohyblivého skoro jistý pád a.t.d. S toudle hrůzou se ČD chlubily . Staré německé vozy jsou nesrovnatelně lepší.

0 0
možnosti

To sice jo (i když Regionovy prošly mnoha úpravami, tak už je to o něco snesitelnější než před 10 lety), ale regiosprinter jim zdatně konkuruje. Co do otřesů je snad ještě horší.

0 0
možnosti

Autobusovi dopravci šli take pod cenu.Potom jejich zaměstnanci vyhrožovali a snažili se stavkovat protože měli nizke platy. Takže kraj ušetři rozbije se to co funguje a CESTUJICI diky chytrolinum budou rukojmi kteři za nic nemužou.

0 0
možnosti
Foto

A proto je majitel autobusové dopravy milionář. A to, že ČD funguje je pro mě novinka ;-D

0 1
možnosti

Nicméně z článku není zřejmé, kolik kol se vejde do jednoho motoráku a zda levný dopravce zajistí přepravu stejného množství cyklistů jako dosavadní dopravce ...

Pokud nikoli, tak na šetrnost kraje (krajského úřadu) doplatí cestující, zpravidla občan Jihočeského kraje ... (jistá analogie "nechci slevu zadarmo")

0 0
možnosti
Foto

Cyklista má šlapat a nevozit si prdel vlakem ...

4 1
možnosti

T90o23m68a67s 28F76r16i76c

7. 5. 2017 15:55

Od kdy nemá RS podvozky ? A od kdy nemá podvozky 810 ? Je vidět, že pán je znalec, páč srovnávat 810 či regionovu s RS je dost nepoměr. 

0 0
možnosti

810 má jednonápravové podvozky, které problém příčného vypružení řeší jen částečně - jak bohužel každý cestující pozná. Regiosprinter má tři články a čtyři nápravy o celkovém uspořádání A+2+A, kde jsou krajní vozidla splašené jednonápravové trakaře a dvounápravový prostřední díl se trochu té 810 blíží, ovšem díky kratšímu rozvoru je jeho chod méně klidný. O znalci tu hovoříte jen Vy, tak to můžete trochu rozvést do detailů.

0 0
možnosti

"V případě některých relací bude GW Train Regio levnější: například jízdenka z Českých Budějovic do Českého Krumlova bez slev má stát 40 korun, u Českých drah stojí jízdenka 52 korun."

IN 25 - 39Kč,

IN 50 26Kč.

IN 100 :-)

Ale především Praha Krumlov, je cena na km nižší při jedné jízdence.

A tento úsek vychází s IN 25 pak na 29 Kč. (a zároveň je levnější ten první úsek) A v tom je ten politický chyták a záměr.

Navíc na této relaci mají konkurenci s ČD a autobusy. A proto si to tady hned na začátku nedovolí napálit. Podobně jako Plzeň Most. Tam kde jezdí souběžně s ČD, ejhle tam je cena na úrovni in25.

3 0
možnosti

Zimola je již out, ale jeho smlouva tu bude do roku 2032.. Bez nasmlouvaného integrovaného systému, bez státního systému jízdenek.

"Nahradí staré motorové vozy řady 810 nebo novější Regionovy, které většinou na trasách jezdí."

Já tam viděl 3 vagóny, nebo dokonce dvoupatrové soupravy.

"Do každé soupravy se vejde 65 sedících cestujících."

Tragické... Když souprava ČD měla stovky míst a byla zaplněná v sezóně.

"díky soutěži uspoří za patnáct let smlouvy zhruba 450 milionů korun oproti stávajícím cenám za stejné služby" 30 milionů ročně na 3ch trasách už nezní tak bombasticky, že. 10-15% sleva za cenu této kapacity, že smlouva neříká, jaké bude jízdné - to bude 15 let řídit defakto dopravce, neřeší integrovaný systém, roz. státní systém jízdenek, low cost bez průvodčích. Hlavně vůbec oni neřeší nádraží. Ty malebná nádraží, která jsou na prospektech ČD. (tedy lowcost)

Tomu říkám super výsledek. Ale o cestující tady asi moc nešlo. Zajímavé, jak ve smlouvě z veřejné soutěže zakomponovaný nějaký konkrétní dopravní model dopravce (jehož data jsou částečně začerněna).

A to nás čeká 2019 s krajskými politickými experty..

6 1
možnosti

J84i23ř44í 27J38o50z63a

7. 5. 2017 6:23

Kdp bydli nebo zna verejnou dopravu v Jihoceskem kraji nemuze ho stav verejne dopravy v kraji prekvapit. Ani obsazeni sumavskych trati GW train prekvapit. To, ze souvasny koordinator dopravy JIKORD ma nadstandardni vztahy se skupinou Jihotrans (spada sem GW bus - drive CSAD Jihotrans Ceske Budejovice, CSAD STTRANS Strakonice a GW train). Nekdo zde psal jak bude zajistena nahradni doprava - no jak asi, kdyz stejny majitel vlastni autobusovou dopravu... svymi autobusy! Verejna doprava na uzemi kraje je temer nepouzitelna, vzdyt i do vesnic vzdalenych od 100 tisicovych Budejc 10 km se proste vecer ve vsedni dny a o vikendech celodenne nedostanete. Proste kraj se rozhodl jednoho dne setrit a tak se skrtalo a to vsude (vlaky i autobusy). Ja tedy bydlim v Budejcich, ale kdyz chci jet k mame, ktera se odstehovala na vesnici, tak ti jsou muka. Posledni spojeni busem ve vsedni dny z Budejc je v 16:55 hod., o vikendech nic. Zeleznicni stanice je vzdalena od vsi 3 kilometry. O vikendech jede prvni vlak (trat 199 CB - Ceske Velenice) z Budejc v 08:09 hod.! Na teto trati je dokonce i interval neuveritelne 4 hodiny. Napr. v opacnem smeru jede vlak v 5 hod., v 9 hod. v 13 hod. a tak podobne. Sileny! Ale ze se cpou penize do nesmyslu typu modernizace letiste v Budejcich je v poradku, ale ze lidi se nemaji jak pomalu dostat z/do prace je vedeni kraje jedno. Tento stav, ktery dlouhodobe zde panuje je neudrzitelny a je otazkou kdo to kdy zacne resit. Uprimne me je , jako cestujicimu, jedno kdo to tam pojede ci jezdi, me zajima zda vubec jeste neco jede ci pojede. Az vetsina diskutujicich vyzkousi cestovani ve vsedni dny vecer ci v jakoukoliv dobu o vikendech verejnou dopravou v Jiznich Cechach, pak mohou tady resit hlouposti typu CD nebo GW a co je lepsi. Dokud se nezlepsi dostupnost verejnou dopravou je mi fakt jedno kdo tam jede.

12 0
možnosti

R82a48d15i34m 53Š10o36l58c

7. 5. 2017 6:33

Přesně tak, ale to tohoto tématu se našim "investigativním" novinářům moc nechce... A kým byl zrovna Zimola krmen...

3 0
možnosti

děsná tramvaj...a klimatizace, ani okno člověk neotevře...

1 2
možnosti

Zní to nádherně, ale ...

1) Ceník BY MĚL BÝT stejný. Tohle slovní spojení mě trochu zaráží. Navíc budou tratové jízdenky? Je tam nějaký strop na dobu těch 15 let? Podmínky zdražování?

2) Bez průvodčích? To bude taky veselé...

3) Jaké jsou podmínky pro zajištění náhradní dopravy?

0 0
možnosti

2) není, to je na dopravci ;-D do 2032 ;-D ;-€

Dopravce to musí to konzultovat s krajem, ale ten jeho návrh musí příjmout ;-D

V případě zřízení integrovaného systému se bude "jednat" o nové kompenzaci ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka

28. března 2024

Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....

Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let

27. března 2024

Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...

Stávka zažehnána. Aerolinky Lufthansa se dohodly s odbory na mzdách

27. března 2024  19:40

Německé aerolinky Lufthansa a odbory Verdi se dohodly na nových mzdových a pracovních podmínkách...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!