Diskuze
Ministerstvo ignoruje poslance. Rychlovlaky navrhuje jen na 200 km/h
Děkujeme za pochopení.
L64u63k21á10š 68M75u19d79r94o18c57h
Upřímně, když se před spoustou roků začalo mluvit o železničních koridorech, naivně jsem si myslel, že se jedná o tratě typu TGV. Jaké zklamání, že z toho byla jen jakási revitalizace stávajících tratí. Teď snad konečně (až na některé úseky) dojde na výstavbu skutečně nových tratí, ovšem pro rychlost jen 200 km/h. Přitom již 4. července 1938 dosáhla parní lokomotiva Mallard rychlosti 203 km/h (viz wikipedia).
T54o19m84á78š 61V33a69l79d47e72r
Nejlepší cestou by bylo postavit novou cestu pro rychlovlaky navazující na evropskou páteřní síť. Rozhodně nehodlám jako cestující tolerovat výluky na předělávky tratí na 200km/hod. Nehodlám tolerovat zpoždění spojů, kvůli jakési návaznosti atd. Už 20 let si myslím, že tady žádní odborníci nejsou. Nikdy ani nemohli zde vystudovat žádní odborníci, jelikož pořád látáme tratě z Rakouska Uherska. Spíše mám dojem, že vystudovaní neodborníci jsou součástí lobby, kam se sypou prachy. A poctiví opraváři cest. Viz trať okolo Chocně do České Třebové. Na Plzeň kolem Berounky. Atd, atd.pořád dělají koridory do 160, tak ať je dodělají a zhotoví rychlotrať nad 300km. Jaký je propastný rozdíl jezdit TGV, nebo IC oproti Pendolínu courající se 100km/hod. I TGV z Bruselu do Paříže jede nejdříve kolem 200 km/hod, aby v půli cesty zrychlil na 250km a nebudu popisovat rychlosti páteřních TGV, německých IC, nebo japonského shinkansenu, který má několikarychlostní rozdělení dle počtu zastávek. od 180 do cca 320km. ŽÁDNÉ VÝLUKY, ŽÁDNÉ ZPOŽDĚNÍ.Osobně jsem všemi se vezl. Na našem písečku není nic příjemného jezdit vlaky. A aby malinko zrychlili tak raději vynechají zastávku v důležitém železničním uzlu. Toto bych čekal u rychlovlaku a ne u obyčejného expresu. I slevy jsou dělané akorát pro moravské gastarbeitery pracující v Praze. Zkrátka vopičárna non plus ultra. Rychlovlaky by měly spojovat krajské města s evropskou páteří. (mimo spojení Pardubice-HK, tam to smysl nedává) Jihlava, KV by asi byly poslední strategicky. HK by mohlo mít přednost před Pardubicemi.(záleželo by kudy povede trať). Ještě, že se blíží doba autonomních vozidel. Protože je jisté, že má generace se rychlovlaků (skutečných) nedožije. Jako spojení dálniční sítě se všemi krajskými městy v této republice. A to si myslím, že mohu žít ještě minimálně 35 let pokud pánbůh dá.
J13i88ř33í 42K26o82c79u60r32e14k
V Brně se nádraží přesunout musí ze dvou důvodů:
1) rychlovaky nemůžou zastavovat v oblouku
2) je třeba aby uzlem mohly projíždět aspoň 160 km/h
ad 1) http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/sncf/sncf067.html
ad 2) prostě projedou kolem peronu, to bude fičák! A budeme mít super nádraží.
J23o11s74e51f 80H58o88n20e83š
Myslíte,že rychlovlaky by měly projíždět Brnem 160 km/h?Téměř každy bude tady stavět
M68i36c40h33a76l 13S98o46l81n69i25c26k60y
Viděl jsem stavění rychlostních tratí v Německu. Naprostou prioritou bylo postavit NOVOU !!! trať mimo ty stávající, co nejpřímější a bez stoupání a klesání. Využívají maximálním způsobem mosty a tunely. Pak někdy se například stavěl nový úsek trati společně s novou dálnicí (např. při změnách na části dálnice A3), rychlostní trať vedla v blízkosti dálnice. Řekl bych, že se tím zjednoduší ty územní plány.
Takový postup je jediný správný, jinak se budeme pořád dokola šťourat v železničních tratích postavených za C&K Rakousko - Uherska, což znamená, že budou na dráze 15 až 25 let výluky a pak výsledek bude, že např. vlak z Prahy do Jihlavy bude jezdit ne 2 hodiny a 30 minut, ale 2 hodiny a 10 minut. Pokud je průjezdná dálnice tak cesta autem trvá 1 hodinu.
Je evidentní, že rekonstrukce stávajících tratí probíhá od "revoluce" a výsledek je, že průměrná rychlost Rychlíků je cca nyní 60 až 70 km/h. Pokud tedy není výluka, havárie, rozbitá mašina, sníh, náledí atd. V těchto případech to pak trvá a trvá a trvá....
Ono by možná stálo za zvážení, zda místo trvalé rekonstrukce tratí a dálnice z Prahy do Brna nepostavit dálnici i trať novou a starou dálnici vyhradit například pro kamionovou dopravu.
M73i87r66e51k 91Z39á28v72o14d47n14ý
A kudy byste takovou rovnou trať bez stoupání a klesání chtěl vést?
K95a11r92e15l 75K61u84č31e48r34a
Eurovia na D47 podmínky referencí bohatě splnila, jenomže ji zřejmě nesplnili jiní, kteří by ji možná udělali kvalitněji.
L95u49k10á63š 23B17r96a80n65d61e64j88s
Pokud je tato bouře především kvůli trati Brno - Přerov, tak je článek zcela mimo. Trať Brno - Přerov na 200 km/h byla naplánována a vyprojektována dááávno před tím, než se poslanci dohodli na svém usnesení....
Už je to v zásadě připraveno k realizaci a jakákoli předělávka na 300 - 350 km/h by znamenala zdržení v řádu let! Prostě to postavme + Brno - Břeclav také na 200 km/h a dál k hranicím s Rakouskem. Na 300-350 km/h nechť se opravdu začne - mezi Prahou a Brnem + Praha - UL - hranice se SRN, do dalšího netřeba rýpat!
F36i36l93i98p 88N94e70š78p88o37r
Nesouhlasim. Kdyz uz investovat penize tak at je to moderni a rychly.
J81a54n 90V65a57l85a62l66í86k
nač se rozčilovat stejně se toho nedožiju...
T81o98m78á10š 42K13r55á37l
Pokud pominu cinknute ministerstvo, tak mi prijde, ze cast diskutujicich neni dost v obraze. To, ze na trati bude jezdit vlak 300+ nevylucuje dalsi vlak, ktery pojede pomaleji a zastavi casteji. Je to tusim dokonce podminka poslancu.
Vlak co jede 300+ a zastavuje v kazde horni dolni neni technicky nemozny, ale postavit neco podobne vyzdovalo mensi program apollo, nebo by jsme museli stavet rovnou maglev a i tam to nezrychluje, tak jak si nekteri predstavuji
J14a92n 54W32a25c63l17a74v
Pane Sůro, píšete: "ale zůstává nadále u některých nových tratích navržena rychlost200 kilometrů v hodině"
Nevím jak poslaci, ale vy si myslíte, že všechny nové trati mají být na 350 km/h?
Jsme malý stát, VRT má smysl na směrech - Ústí-Praha-Brno-Břeclav, SRN-Plzeň-Praha- Ostrava, Praha - Budějovice- Linz. A skutečně, na mnoha dalších úsecích 200 km/h postačí.
L65u21k76á71š 89Z60á69v45o67d67s54k71ý
nejsme malý stát v Rámci Evropy a ty skutečně malé státy, Nizozemsko, Belgie, Švýcarsko, VRT mají a většinu nad 270km/h
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon
Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...
Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...
Kryptopodvodník Bankman-Fried dostal 25 let. Zpronevěřil osm miliard dolarů
Americký soud poslal zakladatele zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX Sama Bankmana-Frieda na 25 let...