Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dieselů ubývá, spotřeba nafty v Česku však dál roste. Táhnou ji kamiony

Úbytek dieselových vozů na českých silnicích není poznat. Na stojanech českých pump spotřeba nafty roste, zatímco benzin lehce ztrácí. Ukazují to statistiky o registracích nových vozidel a spotřebě pohonných hmot. Hlavním důvodem je především rostoucí nákladní doprava, kde je nafta klíčovým palivem. Zelená vozidla se v Česku zatím moc neuchytila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Objevily ameriku...;-) stačí se podívat na jakoukoliv dálnici a máte jasno kdo poškozuje silnice, ničí ovzduší a nedodržuje dopravní předpisy.

0 0
možnosti

Já dávám přednost atmosférickým benzin.motorem před dieselem hlavně kvůli těm potencionálním drahým opravám - turbo, vstřiky, dvouhmota....atd. To u atm.benzínu nehrozí...bezúdržbový motor...svíčky, olej a nazdar....

1 0
možnosti

V současné době mám zkušenost - třílitrový nafťák, váha 2 tuny dlouhodobá spotřeba 7,2 l/100 km. Škoda Yeti 1,2 benzin turbo spotřeba totožná. Řeči o úsporných benzínových motorech si nechte od cesty.

2 0
možnosti

takže ten nafťák je vlastně stejně rozežranej jako ten benzín....

Takže řeči o úsporných sazometech si nechte od cesty.....;-)

4 2
možnosti

auta s největším nájezdem kilometrů jezdí na naftu nebo plyn, takže nezáleží na počtu aut na jednotlivá paliva, ale na ročním nájezdu :-)

2 0
možnosti
Foto

J75i51ř44í 78F31e61i73x

7. 6. 2017 10:54

A to si jako někdo myslí, že když se včera přestaly prodávat osobáky s dieslovým motorem, že už dnes poklesne spotřeba nafty u čerpaček ? ;-D;-D;-D To se projeví, pokud vůbec , za delší období přeci...

0 0
možnosti

a osobáky s diesely se navíc vůbec prodávat nepřestaly ;-)

0 0
možnosti

Nechápu současnou hysterii kolem dieslových motorů. I benzín produkuje NOx a emisní limity Euro 6 povolují 0,08mg/km diesel a 0,06mg/km pro benzín a oba mají stejný limit pro pevné částice. Mezní hodnota pro reálný provoz je u obou taky stanovena stejně na 0,80mg/km.

Zástupci automobilek říkají, že u dieselu splnění těchto norem prodraží auto o několik stovek EUR. Řekněme třeba o 500EUR, tedy o cca 13-14000Kč/auto v ceně řekněme 500 000Kč. Tedy o pakatel, který zákazník naprosto snadno akceptuje.

Přesto ti samí zástupci automobilek říkají, že kvůli tohoto zdražení zastavují vývoje dieselových motorů, budou se orientovat na elektro a já nevím co ještě, jejichž ekologická stopa taky není buhvíjak čistá, od těžby drahých prvků, až po likvidaci baterií.

A do toho hysterie měst proti dieslům obecně, přičemž, jak je vidět z Euro 6, emisní limity ma benzín stejné a co se ýče pevných částic, tak zrovna benzíny nemusí být čistší proti dieselům vybavenými DPF filtry.

Zajímavé testy z reálných testů emisí.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/paradox-tdi-plnici-euro-6-vysly-z-testu-mereni-nox-v-provozu-nejlepe-ze-vsech/

Tu hysterii opravdu nechápu. Je vyvolána pouze tím, že akcionáří automobilek větří nový byznys a větší profit na jedno prodané auto, neboť všechny tyto nové čápiny v autech ve finále auto zdraží.

0 0
možnosti

Docela mě baví včerejší informace, že výrobci osobáků už s dieselem nepočítají a zastavují jeho vývoj, protože je to přežitá technologie. Ještě před několika lety byl diesel super a ekologický:o)) Myslím, že benziňák je úplně stejně přežitý jako diesel, akorát, že nedělá saze a NOxy, zato zase mraky CO2:o) Stejně je to všechno nesmysl, při krakování ropy vždy vznikne určité procento benzínu a nafty, takže pokud budou jezdit benzíňáky, tak se taky zbylá nafta musí někde spotřebovat..a to jsou kamiony, autobusy, náklaďáky, lokomotivy a kotle na LTO..o ekologickém spalováním v některých těchto zařízeních si myslím svoje:o) Jinak co se týká spotřeby nafty v ČR, tak bych tipnul, že víc jak 50% spotřeby jde mimo osobní dopravu (autobusy, kamiony), protože i když by bylo v provozu víc naftových osobáků, tak mají nižší spotřebu a celková spotřeba by tedy měla být podobná jako u benzínu.

0 0
možnosti

CO2 je proti NOx a sazím totálně neškodné.

2 0
možnosti

Už několikátý článek na to stejné téma. Ale 40% podílů dieselů na nových registracích, to nevypadá na to, že by už nafťáky nikdo nechtěl, že? Vzhledem k tomu, že malá auta jsou prakticky výhradně v benzínu a tak nějak nejprodávanější, tak mi vychází, že u těch větších osobáků se nic jiného, než naftové motorizace neprodává a to i přesto, že jsou o dost dražší. Takhle teda soumrak dieselů nevypadá i když se nám to neustále snaží namluvit. Možná pár potencionálních kupců změnilo názor, ale to je tak vše.

4 0
možnosti

Ano to máte pravdu. Absence benzínových atmosfér bez turba a jiných nesmyslů, je žalostná. Zlatí japonci.....

Když jsem sháněl MPV, mezi záplavou chrochtajících smraďochů bylo umění najít benziňáka v atmosféře....

0 0
možnosti

Ono je to o výhodnosti dieselu. Najedu ročně 40 - 50 tis. km. Minulá dvě auta byla s naftovým motorem a návratnost vyšší pořizovací ceny a dražší údržby byla do dvou let. Ale při porovnání cen stejného auta s benzínovým a naftovým motorem vychází návratnost za cca 4 roky. A když připočteme problémy s filtrem pevných částic tak nynější auto je benzíňák.

1 0
možnosti

Kdo jezdí pravidelně dlouhé trasy a po dálnicích, tam je turbodiesel jasná volba. Problém je že si turbodiesely kupujou někteří jedinci i jako "nákupní tašky" a pak s tím i v zimě se studeným motorem camrají po městě. Pak se nedivme katastrofickým smogovým situacím ve městech v zimě.....

4 0
možnosti

Já věřím, že pouze elektromobily mají skutečně budoucnost a jsou až neskutečně spolehlivé a provozně nenáročné.

Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Vždyť již je tomu dávno, co jsem dostal elektroautíčko s kterým jsem opravdu hodně najezdil, ale po mě i moje děcka a dodnes s ním jezdí i vnoučata.

A přitom kromě výměny baterek za celou dobu nepotřebovalo žádnou údržbu.

...a dokonce bylo už v tehdejší době tak pokrokové, že má i dálkové ovládání.

1 0
možnosti
Foto

A jak se vám v tom cestovalo na Jadran?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad

23. dubna 2024  13:53

Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...

ČNB může ještě snížit sazby. Pak už bude velmi opatrná, uvedl guvernér Michl

23. dubna 2024  11:56

Česká národní banka (ČNB) příští týden možná ještě sníží úrokové sazby. Poté ale bude k dalšímu...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry

23. dubna 2024  8:28

Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!