Diskuze
Dieselů ubývá, spotřeba nafty v Česku však dál roste. Táhnou ji kamiony
Děkujeme za pochopení.
I49m32r86i60c20h 11S89u94c92h45a73r36s83k14ý
Objevily ameriku... stačí se podívat na jakoukoliv dálnici a máte jasno kdo poškozuje silnice, ničí ovzduší a nedodržuje dopravní předpisy.
V78i74t 88C46h56a13l33u74p34a
Já dávám přednost atmosférickým benzin.motorem před dieselem hlavně kvůli těm potencionálním drahým opravám - turbo, vstřiky, dvouhmota....atd. To u atm.benzínu nehrozí...bezúdržbový motor...svíčky, olej a nazdar....
Z21d19e75n32ě68k 42P28a92v23l46i39š
V současné době mám zkušenost - třílitrový nafťák, váha 2 tuny dlouhodobá spotřeba 7,2 l/100 km. Škoda Yeti 1,2 benzin turbo spotřeba totožná. Řeči o úsporných benzínových motorech si nechte od cesty.
J25i80ř64í 58S31c30h81w90a45c51h
takže ten nafťák je vlastně stejně rozežranej jako ten benzín....
Takže řeči o úsporných sazometech si nechte od cesty.....
A32n86t56o86n66í29n 11S30v16o72b41o74d96a
auta s největším nájezdem kilometrů jezdí na naftu nebo plyn, takže nezáleží na počtu aut na jednotlivá paliva, ale na ročním nájezdu :-)
J75i51ř44í 78F31e61i73x
A to si jako někdo myslí, že když se včera přestaly prodávat osobáky s dieslovým motorem, že už dnes poklesne spotřeba nafty u čerpaček ? To se projeví, pokud vůbec , za delší období přeci...
J52i59ř88í 53S88c96h20w39a24c35h
a osobáky s diesely se navíc vůbec prodávat nepřestaly
M31a41r38t82i87n 32F28i44l12i23p27c71z17y72k
Nechápu současnou hysterii kolem dieslových motorů. I benzín produkuje NOx a emisní limity Euro 6 povolují 0,08mg/km diesel a 0,06mg/km pro benzín a oba mají stejný limit pro pevné částice. Mezní hodnota pro reálný provoz je u obou taky stanovena stejně na 0,80mg/km.
Zástupci automobilek říkají, že u dieselu splnění těchto norem prodraží auto o několik stovek EUR. Řekněme třeba o 500EUR, tedy o cca 13-14000Kč/auto v ceně řekněme 500 000Kč. Tedy o pakatel, který zákazník naprosto snadno akceptuje.
Přesto ti samí zástupci automobilek říkají, že kvůli tohoto zdražení zastavují vývoje dieselových motorů, budou se orientovat na elektro a já nevím co ještě, jejichž ekologická stopa taky není buhvíjak čistá, od těžby drahých prvků, až po likvidaci baterií.
A do toho hysterie měst proti dieslům obecně, přičemž, jak je vidět z Euro 6, emisní limity ma benzín stejné a co se ýče pevných částic, tak zrovna benzíny nemusí být čistší proti dieselům vybavenými DPF filtry.
Zajímavé testy z reálných testů emisí.
Tu hysterii opravdu nechápu. Je vyvolána pouze tím, že akcionáří automobilek větří nový byznys a větší profit na jedno prodané auto, neboť všechny tyto nové čápiny v autech ve finále auto zdraží.
M97a49r83t88i17n 85D51o60h39n71a97l
Docela mě baví včerejší informace, že výrobci osobáků už s dieselem nepočítají a zastavují jeho vývoj, protože je to přežitá technologie. Ještě před několika lety byl diesel super a ekologický:o)) Myslím, že benziňák je úplně stejně přežitý jako diesel, akorát, že nedělá saze a NOxy, zato zase mraky CO2:o) Stejně je to všechno nesmysl, při krakování ropy vždy vznikne určité procento benzínu a nafty, takže pokud budou jezdit benzíňáky, tak se taky zbylá nafta musí někde spotřebovat..a to jsou kamiony, autobusy, náklaďáky, lokomotivy a kotle na LTO..o ekologickém spalováním v některých těchto zařízeních si myslím svoje:o) Jinak co se týká spotřeby nafty v ČR, tak bych tipnul, že víc jak 50% spotřeby jde mimo osobní dopravu (autobusy, kamiony), protože i když by bylo v provozu víc naftových osobáků, tak mají nižší spotřebu a celková spotřeba by tedy měla být podobná jako u benzínu.
V72i96t 13C97h68a19l70u15p80a
CO2 je proti NOx a sazím totálně neškodné.
P51e98t46r 24P86o28s25p44í29š47i55l
Už několikátý článek na to stejné téma. Ale 40% podílů dieselů na nových registracích, to nevypadá na to, že by už nafťáky nikdo nechtěl, že? Vzhledem k tomu, že malá auta jsou prakticky výhradně v benzínu a tak nějak nejprodávanější, tak mi vychází, že u těch větších osobáků se nic jiného, než naftové motorizace neprodává a to i přesto, že jsou o dost dražší. Takhle teda soumrak dieselů nevypadá i když se nám to neustále snaží namluvit. Možná pár potencionálních kupců změnilo názor, ale to je tak vše.
V79i51t 26C55h48a23l30u32p38a
Ano to máte pravdu. Absence benzínových atmosfér bez turba a jiných nesmyslů, je žalostná. Zlatí japonci.....
Když jsem sháněl MPV, mezi záplavou chrochtajících smraďochů bylo umění najít benziňáka v atmosféře....
M82i69c12h65a83l 24N34a25j45m42a14n
Ono je to o výhodnosti dieselu. Najedu ročně 40 - 50 tis. km. Minulá dvě auta byla s naftovým motorem a návratnost vyšší pořizovací ceny a dražší údržby byla do dvou let. Ale při porovnání cen stejného auta s benzínovým a naftovým motorem vychází návratnost za cca 4 roky. A když připočteme problémy s filtrem pevných částic tak nynější auto je benzíňák.
V56i66t 36C31h98a12l69u11p87a
Kdo jezdí pravidelně dlouhé trasy a po dálnicích, tam je turbodiesel jasná volba. Problém je že si turbodiesely kupujou někteří jedinci i jako "nákupní tašky" a pak s tím i v zimě se studeným motorem camrají po městě. Pak se nedivme katastrofickým smogovým situacím ve městech v zimě.....
K69a17r41e90l 25M27a30r80t57i59n54e87c
Já věřím, že pouze elektromobily mají skutečně budoucnost a jsou až neskutečně spolehlivé a provozně nenáročné.
Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Vždyť již je tomu dávno, co jsem dostal elektroautíčko s kterým jsem opravdu hodně najezdil, ale po mě i moje děcka a dodnes s ním jezdí i vnoučata.
A přitom kromě výměny baterek za celou dobu nepotřebovalo žádnou údržbu.
...a dokonce bylo už v tehdejší době tak pokrokové, že má i dálkové ovládání.
M48i76r96o80s95l79a39v 72S93t10e97i85n43e98r
A jak se vám v tom cestovalo na Jadran?
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad
Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...
ČNB může ještě snížit sazby. Pak už bude velmi opatrná, uvedl guvernér Michl
Česká národní banka (ČNB) příští týden možná ještě sníží úrokové sazby. Poté ale bude k dalšímu...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry
Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...