Co UPC napsal svým zákazníkům |
... Bývalý vlastník společnosti Dattelkabel zaměřil svoji strategii směrem k získání co největšího trhu s cílem co nejvíce zvýšit hodnotu společnostiv okamžiku jejího prodeje. Tato strategie jej vedla k nereálným cenám služeb. Z poplatků dnes vybíraných od uživatelů služeb Dattelkabelu nelze zdaleka pokrýt ani náklady na provoz. V této situaci je nový vlastník - UPC - nucen přijmout radikální opatření spojená se snížením nákladů a zároveň přistoupit k jistě nepopulárnímu zvýšení cen služeb... |
Důvodem zvýšení cen jsou podle UPC ztráty, jež firma zaznamenala po převzetí Dattelkabelu, na jehož síti prodělávala měsíčně 2,5 milionu korun. "Srovnáváme ceny na úroveň našich ostatních zákazníků," vysvětluje zvýšení cen František Malina ze společnosti UPC.
"Doposud šlo vlastně o dumpingové ceny, které nyní dostaneme na úroveň provozních nákladů," dodává Malina. Zatím totiž kabelové společnosti podle něho hospodařily se ztrátou jednak kvůli vysokým investicím v souvislosti s očekávaným otevřením telekomunikačního trhu, jednak kvůli kursovým ztrátám, neboť většinu programů firmy nakují v dolarech.
V současné době má kabelovou televizi čtvrtina domácností. Dvě třetiny z nich ovládají tři velká uskupení - UPC, bývalý Kabel Plus, Kabel Net a Dattelkabel, ING Barings a Vision Network.
I Machů připouští, že zdražování souvisí s tím, že kabelové televize budou moci od 1. ledna příštího roku přenášet ve svých sítích i hlasové a datové služby, a konkurovat tak současnému monopolu Českého Telecomu. Antimonopolní úřad může například reagovat zavedením věcně regulovaných cen za služby kabelové televize, obdobně jako tomu bude příští rok u telefonních služeb.