Do konsorcia Český letecký průmysl (ČLP) patří společnosti Omnipol a CA IB Corporate Finance.
Do plánované letiště Prague Airport North, které by konkurovalo pražské Ruzyni, chce ČLP investovat přes sto milionů eur, tedy asi 2,8 miliardy korun. Projekt počítá s více než dvěma tisíci nových pracovních míst do roku 2008. Další tisícovka má vzniknout do roku 2012.
Soutěž je nyní ve fázi podávání předběžných nabídek. Konečné by měli uchazeči předložit do konce dubna. Konsorcium ČLP by v případě vítězství stavbu zahájilo už v červnu letošního roku. První letadla by mohla na letiště začít létat v březnu 2008.
Podle týdeníků Euro další z uchazečů o Aero, konsorcium firem PPF a J&T, plánuje zachovat v Aeru výrobu dílů či sestavování letounů.
Záměrem konsorcia je prý například přesunout výrobu některých dílů společností Mecachorme či Airbus právě do Aera. Sdružení prý také plánuje zprovoznění přistávací dráhy Aera, kde by letecká doprava měla začít v roce 2009.
Do sedmičky dalších zájemců o Aero patří konsorcia Benson RPG, Tav-Zeveta a společnosti Aero Kilcullen Consortium, Eco- investment, HTC holding, Oakfield a Slovácké strojírny. I některé z těchto firem dříve avizovaly, že mají zájem v prostorách Aera vybudovat letiště. Konkrétní plány však nepředstavily.
Stát ve výrobci letadel prodává téměř stoprocentní podíl a dluhy firmy za více než deset miliard korun. Podle informací Eura vláda očekává privatizační výnos kolem pěti miliard korun.
Aero v současné době zaměstnává zhruba 1600 zaměstnanců a vyrábí díly pro některé zahraniční společnosti. Do aktivit podniku patří také dodávky náhradních dílů a opravy dříve vyrobených letounů.
Firmě však chybí zakázky na letouny L-159, kterých v minulosti vyrobila zhruba 70. Armáda však postupně přehodnocovala počet potřebných letounů a Aero tak nyní hledá kupce pro zhruba padesátku nevyužívaných strojů.