Pane řediteli, jaká je nyní situace v Tatře? Podle odborářů se sice snažíte vyhnout za každou cenu propouštění, protože kvalitní zaměstnanci se pak shánějí znovu těžce, ale už se to prý zachránit nedá a propouštět se bude...
Situace v Tatře je vážná. Stejně vážná jako u všech výrobců nákladních vozů a výrobců stavebních strojů po celém světě. Dokud nenastane v této globální krizi skutečný počátek obratu k lepšímu, musí se Tatra přizpůsobovat stavu, jaký na trzích panuje.
|
Budeme tedy opět snižovat náklady, což s sebou přináší i další propouštění zaměstnanců na všech úrovních a pozicích. Jak ve výrobě, tak v administrativě. Doufáme, že tuto krizi překonáme a své lidi přijmeme zpět, až na trzích konečně zaznamenáme zlepšení situace. Toto je globální krize, kterou Tatra evidentně nezpůsobila. Je to však stav, jenž je nezpochybnitelnou příčinou krize v Tatře.
Plánujete v létě zastavit výrobu?
V některých našich výrobních provozech pravděpodobně dojde k přerušení práce v letních měsících. Toto přerušení může trvat čtyři týdny i déle. Rozhodnutí se v současné době připravuje. Potřebujeme prodat vyrobené vozy, které máme na skladě. Teprve pak můžeme vyrábět vozy další.
Kolik máte zakázek na příští rok?
Dosud jsme zaznamenali zakázky na několik stovek vozů, které se jeví jako slibné. Je však příliš brzy na to, abychom mohli mluvit o počtech, uvážíme-li, jak nejisté je, jak dlouho potrvá, než se situace na trzích znovu ozdraví a stabilizuje.