Pošta začala nový způsob doručování testovat v červenci, a pokud se osvědčí, zavede ho od října ve všech krajských městech. Od dubna příštího roku pak na všech pobočkách.
Úpravou kvůli tomu projde podací lístek, na kterém bude nově kolonka s telefonním číslem adresáta. Jakmile zásilka přijde, doručovatel zavolá zákazníkovi, kdy balík přiveze.
"Očekáváme od toho především zlepšení služeb pro běžné zákazníky," uvedla šéfka pošty Marcela Hrdá. Zatímco úspěšnost doručování firmám je podle ní téměř stoprocentní, běžným zákazníkům balík na první pokus dojde zhruba jen v polovině případů.
Podle Hrdé za to pošta sklízí kritiku od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) a hlavně od nespokojených zákazníků.
Podmínky pro provozování poštovních služeb stanovuje právě ČTÚ. Podle současné normy může pošta zásilky doručovat jen od osmi hodin ráno do čtyř odpoledne. Podle Heleny Panýrkové z ČTÚ však pošta o toto rozmezí v minulosti sama požádala.
Změně normy se ČTÚ nebrání. "Pokud to Česká pošta bude mít dobře promyšlené, zpracované a navrhne změnu základních kvalitativních požadavků, tak z naší strany nevidím problém," řekla iDNES.cz Panýrková.