Například velkoobchodní cena půllitru sudového výčepního piva Staropramen světlý by měla vzrůst o 60 haléřů včetně daně z přidané hodnoty. Světlý Staropramen je v tuzemsku nejprodávanějším sudovým pivem z produkce skupiny.
"Naše společnost byla nucena upravit ceny sudového piva, jelikož poslední plošnou změnu jeho cen, která se uskutečnila kvůli rostoucím cenám vstupů, jsme realizovali v prosinci 2008, to znamená před dvěma lety," uvedl Barvík.
Staropramen: Zdražíme kvůli rostoucím cenám energie a ječmene
Od té doby podle něj vzrostly ceny energií, sladového ječmene či komodit ovlivňujících ceny obalů na pivo. Na růstu nákladů se podílelo také nedávné omezení nákladní dopravy v Praze, dodal mluvčí. Firma kvůli tomu musí v současnosti využívat delší distribuční trasy a hradit vyšší částky za mýtné.
"Zvýšené ceny už také reflektují avizovaný růst cen relevantních vstupů v příštím roce," uvedl Barvík. Již v říjnu zdražilo zhruba o pět procent pivo sedm pivovarů sdružených ve skupině K Brewery. Zdražit půllitr piva o 50 až 70 haléřů plánuje v příštím roce Pardubický pivovar.
Pivovary Staropramen jsou s přibližně patnáctiprocentním podílem na trhu, jehož zhruba polovinu ovládá Plzeňský Prazdroj, dlouhodobě českou pivovarnickou dvojkou. Kromě značky Staropramen patří do portfolia společnosti také značky Ostravar a Braník. Firma v ČR zároveň distribuuje belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe.