"Naše průzkumy ukázaly, že spotřebitelé oceňují zejména praktičnost obalu. Maxilahev je nerozbitná, dá se znova zavřít a uložit v chladničce," popsal výhodu manažer značky Zlatopramen Boris Rajdl.
Proti běžným umělohmotným lahvím se Maxilahve liší. Širší a pevnější plast lépe zajišťuje stálou teplotu piva, chrání také víc proti pronikání kyslíku i oxidu uhličitého.
"Inovativní obal zaručuje dlouhodobou vysokou kvalitu a stabilitu piva," říká Rajdl.
Maxilahve s pivem se v českých obchodech objevily v roce 2009. Společnost Heineken, do níž patří ústecký Zlatopramen, postupně dala na trh i další - Starobrno Tradiční a dvoulitrový Velký Březňák.
Pivo ve velkých PET lahvích si získalo oblibu a jeho prodej zatím každý rok stoupá. Naopak lahvové i sudové pivo se prodává o něco méně.