Táborská radnice žádá ČEZ a Jihočeský kraj, aby se do stavby pustily co nejdříve. Tvrdí, že jinak doprava v druhém největším jihočeském městě při stavbě zkolabuje.
Obchvat TáboraObchvat by měl vést od Týna nad Vltavou a začít u Slap u Tábora. Dopravu by převedl přes Lužnici, ústit má u již stojící kruhové křižovatky u hypermarketu Tesco a dále by pokračoval na dálnici D3, která se teď staví. |
Společnost ČEZ připravuje stavby obchvatů měst a obcí v okolí Temelína. Tábor však na tomto seznamu není.
"V takzvané Bílé knize, tedy na seznamu preferovaných staveb, je náš obchvat až v druhé části, tedy mezi méně potřebnými. V případě stavby v Temelíně by ale veškerá osobní i nákladní doprava mířila na Tábor a dále na dálnici D3," obává se starosta města Jiří Fišer.
Potřebné peníze však kraj nyní nemá. S tím se ale Táborští spokojit nechtějí a radní zaúkolovali starostu, aby o obchvatu s krajskými politiky vyjednával.
"Necháme si také zpracovat vizi, jaké dopravní zatížení může Tábor očekávat. Podle mě bude překračovat povolené normy," argumentuje Fišer.
ČEZ slíbil obcím u Temelína stamiliony
Podle radnice musí stavba začít nejpozději do pěti let, než se začne s budováním dalších dvou bloků v elektrárně.
Přeložka pro zlepšení dopravy v Táboře je potřeba i podle vedoucího odboru dopravy krajského úřadu Jiřího Klásy. Neobává se ale, že by s dostavbou Temelína doprava ve městě výrazněji narostla.
"Automobily budou moci jet od Temelína směrem na Dolní Bukovsko, kde se chystají rekonstrukce silnic, a dále na dálnici D3. Předpokládám, že zvolí tuto nejkratší trasu a na Tábor vůbec nezamíří," míní Klása.
ČEZ slíbil pěti obcím v okolí elektrárny v příštích deseti letech celkem 300 milionů korun. A dále, že postaví čtyřicet kilometrů nových silnic a obchvatů kolem jedenácti obcí.