Nasazení autobusů je logické: kvůli modernizaci trati do Českých Budějovic je nyní cesta po silnici podle jízdního řádu o hodinu rychlejší. Autobusy budou zastavovat i v Českých Budějovicích. Za lístek z Prahy do Lince zaplatí cestující 19 eur, tedy necelých 500 korun.
Na linku dopravce nasadí autobusy Setra s připojením k internetu či bezplatným samoobslužným nápojovým automatem. Mezi Prahou a Lincem jezdí dosud jeden rychlík Českých drah denně.
Autobusy už vlakům konkurují například mezi Prahou a Norimberkem, kde je provozují německé Deutsche Bahn. Český dopravní trh láká čím dál více zahraničních firem, naposledy oznámily zájem o provozování vlaků na českých kolejích nizozemské dráhy.
Autobusy bude provozovat společnost Westbus, v níž bude mít mateřská firma Westbahnu 49 procent. Majoritu bude mít autobusový dopravce Blaguss Reisen. Jízdní řády firma zveřejní v listopadu, společnost ale slibuje návaznost na železniční linku Vídeň - Salcburk. Z Lince budou jezdit autobusy dál například do Villachu či Štýrského Hradce.
Samotný Westbahn spustí provoz také v prosinci letošního roku, zatím mezi Vídní a Salcburkem. O spolupráci s dopravcem vedeným bývalým šéfem švýcarských drah a vlastněným částečně francouzskými státními železnicemi SNCF jedná i tuzemský Leo Express Leoše Novotného. V jednání jsou především společné mezinárodní linky mezi Rakouskem a Českem.