Nádraží v Liberci zažilo začátkem října vekou slávu. Při pochodu malých mažoretek převzaly České dráhy od společnosti Stadler první ze šestnácti nových motoráků Regio-Shuttle RS 1, které jsou uzpůsobené pro provoz na sklonově náročných tratích horského kraje. Zbylé, plně klimatizované, částečně nízkopodlažní vlaky dorazí do Liberce do konce roku 2011. První informace o nových vlacích jsme vám přinesli v tomto článku.
Stadlery budou jezdit z centra Liberce například jako dvouvozové soupravy (dvě spojené RS1) do Raspenavy, kde se rozpojí. Dále pojedou samostatně do dvou různých cílových stanic, konkrétně do Bílého Potoku nebo do Frýdlantu. Cestování se tím zjednoduší, odpadnou některé přestupy.
Pokud se těšíte, že nové vlaky také potkáte na trase do České Lípy, musíte ještě chvíli počkat. V těchto dnech právě probíhá soutěž na dodávku čtyř zcela nových.
Délka přes nárazníky | 25 500 mm |
---|---|
Šířka skříně | 2 900 mm |
Výška | 4 100 mm |
Nízkopodlažní část: | |
- podíl na podlahové ploše | 65 % |
- výška nad temenem kolejnice | 600 mm |
Výška podlahy nad podvozky | 1 000 mm |
Rozchod | 1 435 mm |
Hmotnost | 45 tun |
Brzdy (5 systémů) | umožní provoz na nejstrmější trati Tanvald -Harrachov |
- zajištění stojícího vozidla | střadačová |
- provozní I | hydrodynamická |
- provozní II | samočinná pneumatická |
- kotouřová | elektropneumatická Knorr |
- kolejnicová brzda | jeden podvozek |
Pohon | |
- dva dieslové motory Iveco Cursor 8 | 2 × 265 kW |
- převodovka Voith DIWA | hydromechanická pro provoz na sklonově náročných tratích |
Rozvor podvozku | 1 800 mm |
Maximální rychlost | 120 km/h |
Maximální zrychlení | 1,2 m/s2 |
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |