Jančura potvrdil, že proti modernizaci D1 podali protest, detaily chce ale sdělit až ve čtvrtek na tiskové konferenci. O protestech na setkání s novináři informoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.
"Lze to opravit kvalitněji, a dokonce za třetinu peněz a třikrát rychleji," řekl Jančura. Podle jeho slov je modernizace D1 podle stávajících podmínek "hřebíčkem do rakve jménem ODS".
Pro Jančurův byznys se žlutými autobusy je modernizace D1 a s ní spojená dopravní omezení velkým problémem. Po D1 jezdí zhruba polovina všech jeho spojů. Uzavírky mohou jízdy zásadně prodloužit a odlákat lidi do vlaků. Ty mu ale mezi Brnem a Prahou stále nejezdí.
Jančura podle Čermáka namísto rozsáhlé modernizace navrhuje takzvaně fragmentaci. Ta by znamenala pouze rozbití současného betonového povrchu, na něj by se dal asfaltový povrch o výšce 45 centimetrů.
Podle Františka Lehovce z ČVUT je ale takové řešení vzhledem k vysoké dopravní zátěži na D1 nemožné a znamenalo by brzy další opravy. "Chápu jeho pohnutky, proč protestuje, ale soutěže rozhodně nezastavíme," řekl Čermák. Student Agency není žádným soutěžícím ani účastníkem jakéhokoliv řízení týkající se modernizace D1.
První dva úseky D1 by se měly začít už modernizovat, nikdo proti zakázce na úseky 14 a 21 nepodal další námitky. Podle Čermáka by mělo dojít příští týden k podpisu smlouvu a v druhé polovině dubna se má začít stavět.