Od června se po téměř čtyřleté pauze vrací ČSA do oboru pravidelných dálkových linek: poslední let ČSA dálkovým letadlem se uskutečnil sice "až" v květnu 2010, ale šlo už pouze o charterový let. Naposledy letěla pravidelná linka s airbusem A310 v říjnu 2009 z New Yorku.
Jedenáct let staré letadlo nasadí ČSA hlavně na linku do Soulu. Mezi českým a korejským hlavním městem budou létat třikrát týdně a doplní tak nabídku Korean Air na této trase. V další volné dny zalétne letoun na otočku do Tel Avivu, Almaty a Moskvy.
V praxi to znamená, že letadlo bude v provozu týdně zhruba 88 takzvaných blokových hodin, tedy čas od ukončení nástupu po přistání. U řady menších airbusů mají ČSA mírně lepší vytížení, i když létají kratší trasy.
Více o letounu Airbus A330-300 v barvách ČSA čtete ZDE |
Podle leteckého analytika Johna Stricklanda z britské konzultační společnosti JLS Consulting takové využití není špatné a odpovídá tomu, že firma má ve flotile jen jedno dálkové letadlo. Podle něj je lepší, když je letadlo v provozu nejméně 14 hodin denně. "Když mají větší flotilu, mohou pak lépe využívat letadlo kvůli větší záloze," říká Strickland. Například v Soulu bude podle letového plánu letadlo stát přes 24 hodin.