Největší evropský dopravce začíná ve velkém nabízet svá letadla k reklamě. Její umístění nabídne na všech 303 letadlech, která má ve své flotile. Firma slibuje, že se z ní stane největší a nejlevnější poskytovatel venkovní reklamy v Evropě. Prodá prostor na přední a zadní části trupu letadla a také na tzv. wingletech na zakončení křídel, kde je dosud logo Ryanairu.
MF DNES si od firmy vyžádala detailnější ceník reklamy, o které dopravce tvrdí, že bude levnější než inzerát v novinách. Nejlevněji vyjde prostor na wingletu – dvacet tisíc eur za rok. Sto tisíc stojí polep předku letadla i trupu, na trupu se jedná o reklamu velkou zhruba 10 x 7 metrů. Nepůjde o nástřik, ale pouze o polep. Reklama bude na letadle rok, podle Ryanairu je možné domluvit se i na umístění reklamy na celý trup. Firma kromě ceny láká na to, že ročně sveze přes 80 milionů cestujících a podle jejích výpočtů letadla na různých letištích může vidět více než miliarda lidí.
Ryanair dosud reklamu na letadlech využíval jen výjimečně: na několika strojích se objevily jen názvy evropských měst, která mu poskytla na svých letištích velkou slevu, případně nápisy na letadlech mířil na své konkurenty.
Letadlo Haribo či Telefónika
Reklamní polepy na letadlech využívají i čeští dopravci: například na letadlech ČSA se v minulosti objevila reklama Citibank, Travel Service dokonce nechal jedno z letadel přelakovat celé do reklamního nátěru Telefóniky.
V Praze bývalo k vidění pravidelně také letadlo německé společnosti Germanwings s reklamou na gumové medvídky Haribo. "Nabízíme to standardně, máme například letadlo s reklamou na Letiště Praha nebo Moravskoslezský kraj," říká mluvčí Travel Servicu Vlaďka Dufková. Cenu nechtěla uvést, podle ní například přemalování celého letadla do barev jiné firmy je rozhodně záležitostí v řádu milionu korun ročně.
Pro české společnosti nebude nabídka Ryanairu zřejmě příliš atraktivní. Ryanair v Česku provozuje jen dvě linky z Brna a jednu z Ostravy.
Odborníci nečekají, že Ryanairu příjmy z reklamy na letadlech nějak závratně zvýší zisky. Je to však další způsob, jak si firma může s velmi nízkými náklady vylepšit své hospodaření. Ryanair patří v oblasti dodatečných příjmů mezi aerolinkami k nejlepším: příjmy za všemožné poplatky či prodeje občerstvení nebo losů na palubě tvoří 22 procent celkových tržeb aerolinek a rostou pravidelně rychleji než příjmy z letenek.