V čele ČD Cargo nahradil odvolaného šéfa drah Petra Žaludu. Po třech letech se tak vrací do firmy manažeři z dob, kdy firmě vládl tehdejší šéf Josef Bazala. Společně s Mazánkem do představenstva přišel v pondělí i někdejší výkonný ředitel Václav Andrýsek. Bazalu odvolalo vedení drah v roce 2010 kvůli neuspokojivým ekonomickým výsledkům i některým podezřelým investicím a smlouvám. Trestní oznámení na tehdejší vedení však nakonec policie odložila.
Mazánek působil v ČD Cargo jako provozní ředitel, do firmy se ovšem vrací z jiného postu: ředitele odboru operativního provozu Správy železniční dopravní cesty. "Musím se seznámit s tím, v jakém stavu firma je a podle toho se rozhodnout pro další kroky," řekl Mazánek.
Záchrana ČD Cargo patří mezi hlavní priority nového šéfa Českých drah Dalibora Zeleného, dráhy nákladního dopravce stoprocentně vlastní. Namísto původně plánovaných dividend ze zisků nákladního dopravce však dráhy místo toho řeší jeho ztrátu. "Rozhodli jsme o krocích, které povedou k posílení obchodní aktivity s cílem získat nové, lukrativní zakázky. Předchozí vedení si počínalo defenzívně. Když ztratili zakázku, zrušili pracovní místa, ale neudělali nic, aby získali nové zakázky," tvrdí Zelený.
ČD Cargo prošlo rovněž velkými změnami: z původních tří členů má nynější představenstvo pět manažerů, z původního vedení zůstal finanční ředitel Petr May a Zdeněk Meidl, k Mazánkovi a Andrýskovi přišel ještě Pavel Lamač. Vyměněná je i dozorčí rada, ve které zasedl například i místopředseda Fotbalové asociace Dušan Svoboda.
Na nový management čeká především vyřešení problému se ztrátovými kusovými zásilkami. Bývalá vláda chtěla situaci řešit slevami za použití kolejí, ale ty nakonec neprošly. Podle železničních odborářů měsíčně firma prodělává na jejich přepravě sto milionů korun.