Letáky tak před Vánoci roznáší do schránek zhruba o desetinu více doručovatelů než loni, protože během roku jich společnost využívá zhruba 4 500.
Česká distribuční v říjnu, kdy obchodníci zahájili akční nabídky na vánoční zboží, roznesla přes 190 milionů letáků,. To je nejvíce v její dvacetileté historii. Letos podle firmy více než kdy jindy obchodníci lákají zákazníky na slevy a akční nabídky.
Sleva 10 % je na Vánoce málorozhovor s expertem |
"Podle našich výzkumů si 85 procent lidí alespoň někdy vybírá zboží podle akčních letáků a vzhledem ke stavu ekonomiky tento trend nadále posiluje. Obchodníci toho využívají právě prostřednictvím častějších akčních nabídek doručovaných do stále většího počtu domácností," uvedl ředitel České distribuční Petr Sikora.
Podle něj je nyní zájem hlavně o slevy na elektronické spotřebiče, protože se kvůli oslabení koruny, které provedla ČNB, čeká jejich zdražení, které přijde po výprodeji zásob v jednotlivých prodejnách.
Česká distribuční letos čeká překročení hranice dvou miliard roznesených letáků ročně. "Je to pro nás rekordní rok. Na českém trhu držíme přibližně poloviční podíl. Odhadujeme tedy, že letos se v ČR roznesou čtyři miliardy letáků," dodal Sikora.
Všechny akční letáky onlinePřehled všech slevových a vánočních letáků na jednom místě zde! |
Velký nárůst zájmu o slevy potvrzuje i Ondřej Hloupý z portálu AkčníCeny.cz. "Zatímco v předchozích letech rostla návštěvnost portálu zhruba o deset až dvacet procent meziročně, letos v listopadu to bylo o 35 procent, což je vůbec nejvíc v historii firmy," říká.
V listopadu tak portál podle něj zaznamenal přes 1,6 milionu návštěv a v prosinci to bude ještě více. "Konec roku bývá nejsilnější, takže bychom mohli mít až dva miliony návštěv," říká Hloupý s tím, že zájem lidí roste také proto, že obchodníci dávají do letáků ve slevách i mnohem kvalitnější zboží než dříve.
Nejvíc lidí podle něj reaguje na akční nabídku v okamžiku, kdy sleva přesáhne 20 procent. Čtvrtině lidí stačí jakákoliv sleva, aby pro ně nabídka začala být atraktivní. Zhruba třetina lidí však zareaguje na nabídku až tehdy, kdy sleva přesáhne padesát procent.