Sociální sítě dobývají zejména velké firmy s více než 250 zaměstnanci. Třicet šest procent těchto společností má na některé z nich svůj profil. Statistiky ukazují, že jednoznačně největší smysl to má pro firmy v oboru služeb.
Svůj profil na sociálních sítích má 75 procent cestovních kanceláří a agentur. Média jsou na Facebooku zastoupena z 63 procent a na 61 procent erprezentují podniky poskytující ubytování. V magazínu Statistika & My to uvedl Český statistický úřad (ČSÚ).
Naopak smysl v tomto způsobu propagace nevidí společnosti, které necílí na koncového zákazníka, ale pohybují se třeba v čistě korporátním prostředí. Svůj profil má zhruba jen každá desátá firma působící v dopravě, skladování nebo stavebnictví.
Počet firem, které vstoupily na Facebook, loni meziročně stoupl o téměř sedm procent. Vypadá to jako slušné tempo, nicméně ve srovnání s Evropou jsou na tom české firmy ve své aktivitě na sociálních sítích stále špatně. Pasivnější jsou jen firmy v Rumunsku, Polsku a Lotyšsku.
„Je jasně patrné, že české podniky mají co dohánět. V aktivním využívání sociálních sítí zaostávají za většinou členských zemí Evropské unie. Na evropském žebříčku zaujímají jedny z nejnižších příček,“ uvedla Kamila Burešová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.
Nejpokrokovější jsou v tomto směru naopak na Maltě (na sociálních sítích je 64 procent firem), v Irsku (58 procent), Nizozemsku (53 procent) nebo na Kypru (51 procent).
„Desítku zemí, v nichž podniky využívají sociální sítě relativně málo, tvoří všechny pobaltské státy, Itálie, Belgie, Česko i Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Polsko,“ dodala Burešová.