Zájem rady upoutala „scénka“, při níž bývalý reprezentant a hokejový expert Pavel Richter vychází ze stanu společnosti McDonald’s, odkud přináší podnos s občerstvením. Poté, co prošel kolem stěny s logem, se dostal do studia a jeden hranolek nabídl kolegyni. O výsledku správního řízení ve čtvrtek Rada pro rozhlasové a televizní vysílání informovala v tiskové zprávě.
Česká televize zatím oficiální stanovisko RRTV nemá k dispozici, až poté zváží další kroky, sdělila televize médiím.
„Umístěný produkt byl ústředním tématem úvodu pořadu. Byla na něj zaměřena pozornost i během komentování, přestože tematicky s pořadem nikterak nesouvisel..., čímž došlo k nepatřičnému zdůraznění umístěného produktu,“ uvedla rada.
„Výsledek správního řízení RRTV zatím Česká televize oficiálně neobdržela, jakmile se tak stane, zvážíme další kroky,“ sdělila Karolína Blinková z tiskového oddělení ČT.
Podle regulátora televize odvysílaným pořadem porušila paragraf zákona, který se věnuje takzvanému product placementu. V něm se mimo jiné uvádí, že pořady, které tohoto způsobu propagace využívají, „nesmějí nepatřičně zdůrazňovat umístěný produkt“.
Rada v tomto případě zahájila správní řízení letos v červnu. Regulátor v něm mohl vydat takzvané upozornění na porušení zákona nebo uložit pokutu až do 2,5 milionu korun.