Prodej Tesly v Číně je slabý a společnost zde letos musela snížit počet zaměstnanců. Podle místních médií firma propustila třicet procent z 600 zaměstnanců. Automobilka však přesné údaje o prodeji v Číně nezveřejňuje.
Musk zatím žádné další podrobnosti, včetně toho, kde by mohla továrna stát, neuvedl. Zahraniční automobilky jsou obvykle nuceny vytvořit společný podnik s čínskou firmou, pokud chtějí v zemi vyrábět auta, upozornila agentura Reuters.
Tesla v současnosti vyrábí pouze sedan Model S. Minulý měsíc oficiálně představila svůj dlouho očekávaný sportovně-užitkový vůz Model X. Do roku 2017 pak chce automobilka přijít na trh s levnějším vozem pro masový trh Model 3.
Nový vůz je třetím vozidlem dvanáct let staré automobilky. Před Modelem S vyráběla Tesla ještě sportovní Roadster, jehož výrobu ale v roce 2012 ukončila. Tesla v minulosti masivně investovala a byla v posledních letech ztrátová, investoři ale doufají, že nové auto jí pomůže k zisku.
Tesla v současnosti spolu se svým japonským partnerem Panasonic staví obří závod na výrobu baterií v Nevadě. Investice má činit pět miliard USD a závod má být dokončen v roce 2017. Závod má být největším a nejmodernějším závodem na výrobu baterií na světě. Tesla se odhodlala k výstavbě závodu kvůli nedostatku baterií pro své automobily a ve snaze snížit náklady. Závod by měl být schopný dodávat baterie až pro 500 000 vozů ročně.