Scénka ukazuje mladé řádové sestry na procházce klášterem, které viditelně zaskočí pohled na sochu Ježíška. Jeho upadlé přirození opatrně zabalí do šátečku a odnesou ke konzultaci matce představené. Ta nejdříve podezíravým pohledem zrentgenuje obě sestry, vzápětí ale s jistotou sáhne do šuplíku pro lepidlo Talens Rubber Cement a vypraví se ke společné nápravě. Jak ale ukáže jeden z posledních záběrů po odchodu abatyše, sestry mají vlastní smysl pro humor, který by určitě církev nepochopila.
Seriál kultovní reklamyRedakce iDNES.cz připomíná slavné domácí i světové reklamy. V seriálu najdete i vybrané spoty z dob ČSSR a vánoční reklamy |
Spot z roku 1992 vznikl v dnes již zaniklé španělské kreativní agentuře Casadevall Pedreño SPR pod vedením Eduardo Macleana a z prestižního reklamního festivalu v Cannes si odnesl hlavní cenu Grand Prix.
„Spot bývá označován za názornou ukázku, jak lze jasnou myšlenku v reklamě vyjádřit jednoduše, srozumitelně a s humorem, který polechtá, ale nepobuřuje,“ shrnul Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.
Ocenění spotu zároveň podle Bystrova rozproudilo debatu o reklamách, které vznikly jen proto, aby mohly vyhrávat v soutěžích, ale v praktickém životě nebyly zapotřebí.
Lepidlo, které reklama propagovala, nebylo totiž určeno pro masový trh, ale dodávalo se jen pro technické účely, a v takových případech nebývá televizní reklama tím nejobvyklejším nosičem.
„Tvůrci spotu se proti podezření ubránili, ale plamenné debaty o takzvaných ‚ghost ads‘ a ‚scam ads‘ stvořených jen pro festivalové publikum trvají dodnes,“ dodal Bystrov.