Z tohoto důvodu muselo vedení přistoupit k reorganizaci, kterou podle prohlášení podniku schvaluje značná část věřitelů.
Jak uvedl v tiskové zprávě zástupce společnosti Karel Samec, samotné financování výroby je zajištěno, a tak se zaměstnanci propouštět nebudou. V současné době Motorpal zaměstnává na 1320 lidí.
Podle Samce se firmě ve sjednaných zakázkách daří lépe než v minulém roce. „Firma naopak přijme další desítky nových lidí díky nárůstu výroby vstřikovacích trysek,“ uvedl ve zprávě.
O zachování výroby a stávajícího stavu byly ujištěny i odbory v čele s předsedou Ladislavem Dinnebierem.
Se změnami se začalo ve vedení jihlavského Motorpalu, předsedou představenstva a generálním ředitelem se stal osmačtyřicetiletý Radim Valas. Ten má s podobnými případy cenné zkušenosti, a mohl by tak podniku podle Samce pomoci.
Po odsouhlasení věřiteli a soudem by se stoprocentním vlastníkem akcií zadlužené společnosti měla stát akciová společnost Moto Capital. Jak sdělil Samec, za touto akciovkou stojí podnikatel Grzegorz Hóta, který byl dosud pouze menšinovým akcionářem.
V roce 2014 vykázal Motorpal tržby 1,3 miliardy korun, hospodaření skončilo ale ztrátou 29 milionů korun. Výsledky loňského roku nejsou prozatím zveřejněny. Kromě Jihlavy má další závody i v Jemnici, Batelově a ve Velkém Meziříčí.