Poslední insolvenční návrh podala skupina tří klientů z Ostravska minulý týden. Během roku je to už o třetí pokus, jak Diamond travel poslat do konkurzu.
Největšího prodejce plaveb Diamond travel uhánějí zákazníci i stát |
Trojice klientů zaplatila dohromady celkem 177 tisíc korun za listopadovou plavbu Karibikem s názvem „Po stopách pirátů z Karibiku“. Diamond travel ale podle insolvenčního návrhu zájezdy zrušil, klientům tak vznikl nárok na vrácení celé ceny zájezdu.
Diamond travel se ale k vracení peněz příliš neměl, první splátku ve výši 40 tisíc poslala firma až v prosinci. Dalších 137 tisíc dosud klienti nedostali.
Jednatelka firmy Renata Jelínková ale odmítá, že by firma neměla na splácení svých závazků. „Jedná se o další šikanozní návrh, jehož příčinou je neoprávněný mediální negativní tlak na naší společnost,“ tvrdí Jelínková. Tím vysvětluje i fakt, že klienti cestovky mají v rukou dobropisy po lhůtě splatnosti. „Nesplácíme je aktuálně z důvodu šikanozní insolvence,“ uvedla Jelínková.
Server iDNES.cz má k dispozici podobné případy oklamaných klientů, kteří několik měsíců čekají na vrácení peněz. V jednom případě klienti v důchodovém věku již byli v New Yorku, kde měli nastoupit na plavbu a dozvěděli se, že jim cestovka cestu ruší. Činnost Diamond travel už prošetřuje živnostenský úřad.