SDC má svolení podrobně rozpracovat variantu dvou jednokolejných raených tunelů pod Střeovicemi, vysvětluje mluvčí SDC Jakub Ptačinský. Do konce roku vybere projektanta a zajistí, aby tuto variantu někdo ekonomicky propočítal.
MAPA: Prohlédněte si nákres vech tří variant zde |
Dosud uvaované varianty trasy mezi Dejvicemi a Veleslavínem slibovaly podle Ptačinského místním obyvatelům výraznou zátě buď během výstavby, nebo po uvedení trati do provozu. Varianta tunelů vedených pod čtvrtí Střeovice tyto dopady naopak minimalizuje.
Vedení tratí pod zemí by navíc zkrátilo i jízdní doby v tomto úseku, dodává Ptačinský. Vechny podpovrchové varianty vak navyují náklady o více ne 3 miliardy korun. Uklizení trati pod zem preferuje i Praha 6.
Rozhodnutí SDC vést klíčové elezniční spojení mezi Veleslavínem a Dejvicemi pod střeovickým masivem jednoznačně vítáme, potvrzuje mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Jakákoliv jiná varianta by toti podle něj pro místní obyvatele znamenala velmi citelné sníení kvality kadodenního ivota.