S výbušninou jde všechno snáz. Skála na konci tunelu se navrtá a otvory se napěchují emulzní trhavinou. Na den jí raziči z Metrostavu spotřebují asi osm set kilogramů. Práce jdou mnohem rychleji než například při ražbě tunelu v Praze. Za den se posunou o dvacet až dvacet pět metrů. Je to zejména díky tvrdému žulovému podloží.
Češi nejsou ve Finsku žádnými nováčky. Na ražbě tunelu pro metro pracují už sedm let a nevyhnuli se ani náročnému úseku pod mořem. V současnosti asi čtyři desítky Čechů a Slováků hloubí tunel mezi dvěma největšími finskými městy, který je dlouhý 3,7 kilometrů. Největší stavba v zemi má být hotová příští rok.
Součástí tunelu je také dvě stě padesát metrů dlouhá staniční hala, traťové tunely, technické komory a další zázemí. Stanice bude mít rekordní plochu výrubu, asi 380 m2, což je o čtyřicet metrů více než má rozplet pražského tunelu Mrázovka.