V reklamě mluví matka se svým synem o úmrtí jeho otce. Chlapec se ptá, v čem je mu podobný. Když přijdou do restaurace McDonald’s a syn si objedná rybí hamburger, matka řekne: „Ten měl tvůj táta taky nejradši.“
Divákům se, jak si všiml list Telegraph, ale reklama nelíbila a na sociálních sítích nad ní vyjádřili znechucení. Jeden z uživatelů Twitteru například napsal, že reklama cynicky zneužívá hluboce emocionální situaci ke zviditelnění značky. „Kdo potřebuje tátu, když si může dát rybí hamburger? Tahle nová reklama je ostuda,“ komentoval televizní spot jiný.
„Jako dítě jsem přišel o tátu a poslední reklama McDonald’s mi přijde nechutná a odporná. Měli byste se stydět!“ napsal další uživatel.
Americká rada pro reklamu (The Advertising Standards Authority) dostala na reklamu několik stížností, kterými se bude zabývat.
Podle Shelley Gilbertové, zakladatelky organizace Grief Encounter pomáhající dětem smířit se s úmrtím někoho blízkého, firma využila smrti v dětství k tomu, aby propojila mladou generaci a rodiče. „Neúspěšně,“ dodala.
„To rozhodně nebyl náš záměr,“ reagoval mluvčí řetězce. „Chtěli jsme jen zdůraznit to, jakou roli McDonald’s hraje v našich životech, v časech dobrých i zlých,“ doplnil.