Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu

  15:15
Stojí naproti zuřícímu býkovi na Wall Street. Malá socha dívky z bronzu dokázala velké věci. Na festivalu v Cannes jednoznačně porazila ostatní soutěžící o prestižní ceny za reklamu a stala se jedním z historicky nejúspěšnějších děl soutěže. Ceny získal i kontroverzní spot Burger Kingu.

Fearless Girl | foto: Profimedia.cz

Radost z letošního ročníku má především agentura McCann. Její nebojácná dívka (Fearless Girl) získala hlavní cenu za kreativitu hned ve čtyřech kategoriích. Přestože, jak sám přiznal prezident poroty, toto dílo není klasickou reklamou, ale významem stojí nad ní, je globálně srozumitelné a výborně načasované.

Newyorská pobočka reklamní agentury sochu, symbolizující odhodlání žen vzít na sebe vůdčí roli ve firmách, zajišťovala pro společnost State Street Global Advisor.

Fearless Girl

Kampaň, která získala 4,6 miliardy kladných ohlasů na sociální síti Twitter, je teprve druhou kampaní v historii, která získala v soutěži čtyři ceny. Tou první byl televizní spot britského obchodního domu s luxusní módou Harvey Nichol’s s názvem Sorry, I Spent It on Myself, který vtipně karikoval sobectví (psali jsme zde). Vůbec nejvíce, celkem pět Grand Prix, získala v roce 2013 virální kampaň Dumb Ways to Die.

Oceněna byla i velmi diskutovaná kampaň amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. V patnáctivteřinovém spotu se tvůrcům podařilo aktivovat hlasem reproduktory Google Home pro ovládání chytré domácnosti.

Nikdy v historii se o reklamě Burger Kingu tolik nemluvilo. Důvodů je několik. Tvůrcům spotu se podařilo přímo a inovativně vstoupit do mnoha amerických domácností. Hláška v reklamě „OK, Google. Co je to Whopper burger?“ totiž spustila zařízení, které začalo číst popis hamburgeru z Wikipedie. „Oblíbený americký hamburger, stoprocentně z hovězího masa a bez konzervačních látek,“ hlásila zařízení aktivovaná spotem z televize.

Jenže to nebylo všechno. Lidé začali stránku internetové encyklopedie editovat a do Whopperu přidávat kyanid, děti nebo ho prezentovat jako nejhorší burger ze všech. Omluvu od Burger Kingu následně žádala i Wikipedie, která řetězec nařkla z editování hesla Whopper krátce před spuštěním reklamy.

Ve dvou kategoriích v Cannes zvítězila kampaň Boost Your Voice, která upozornila na diskriminaci některých skupin při volbách a proměnila prodejny řetězce Boost Mobile na volební místnosti.

V kategorii Film zvítězil televizní spot We’re the Superhumans televizní stanice Channel 4, který propagoval paralympiádu. V reklamě se objevuje na sto čtyřicet lidí s handicapem, kteří sportují, hrají v kapelách, pracují v nejrůznějších profesích, vychovávají děti, pilotují letadla a podobně.

Za pozornost stojí i další spoty, které získaly nejvyšší cenu ve svých kategoriích. Například australská kampaň Meet Graham, která v krátké filmové mystifikaci vytvořila člověka, jenž je schopen přežít autonehodu. Konstituce mutanta-svalovce vznikla na základě dat z automobilových nehod.

Oceněni byli i Češi. Agentura Young & Rubicam Prague si odnesla zlato a dvě stříbra za propagaci dnes již neexistujícího časopisu Newsweek.

Autor:
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Německá výhodná jízdenka slaví rok. Obliba však zaostala za původními plány

3. května 2024  15:44

Už jeden rok platí v Německu nová jízdenka na regionální a městskou dopravu jen za 49 euro na...

Gazprom žaluje ČEZ a další firmy. Chce zabránit arbitráži o miliardy v Ženevě

3. května 2024  13:55

Ruská plynárenská společnost Gazprom Export požádala ruský arbitrážní soud, aby zakázal české...

Praha koupí bateriové trolejbusy z Turecka, ÚOHS zamítl rozklad

3. května 2024  12:06

Zakázku na sedmdesát nízkopodlažních trolejbusů za více než miliardu korun pro pražský dopravní...

Lidé stále používají až 250 000 kotlů nejnižší emisní třídy, od podzimu budou zakázané

3. května 2024  11:19

V České republice je stále až 250 000 kotlů nejnižší emisní třídy, jejichž provoz bude od letošního...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...