Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Reklama míří do virtuálního světa. Stačí jedno mrknutí a spustí se spot

  10:29
Do světa virtuální reality brzy pronikne reklama. S technologií známou především z herního průmyslu teď začala experimentovat společnost Google. Její reklama by se brzy mohla zobrazovat prostřednictvím virtuální reality na mobilních telefonech.

Google za tímto účelem otevřel experimentální workshop s názvem Area 120. Cílem experimentů je najít takový formát, který uživatelé nepřehlédnou a zároveň je ovlivní požadovaným směrem.

Ilustrační snímek

Google momentálně testuje reklamu, která připomíná malou kostku. Každá její strana nabízí přístup k videoreklamám různých firem. Pokud uživatel kostce věnuje pozornost nebo se jí dotkne, objekt se začne otáčet. V případě, že se uživatel zadívá na určitou stranu, systém rozkryje nad kostkou plochu, ve které se promítne videoreklama. Pokud uživatel nechce reklamu vidět, musí svůj pohled zaměřit na tlačítko „zavřít reklamu“ a ta se vypne. Využívání virtuální reality v oblasti marketingu není žádnou novinkou.

V Česku ji začal v únoru k prezentaci nemovitostí testovat například realitní projekt Flatio. Speciální formáty reklamy používané v prostředí virtuální reality jsou však něčím zcela ojedinělým. Pustil se do nich zatím jen Google, který chce být připraven na očekávaný boom virtuální reality mezi běžnými uživateli.

Čeká se na boom

Otázkou však zůstává, zda se novinka od největšího internetového vyhledávače dokáže ve světě i v Česku prosadit. „Virtuální realita v České republice existuje již řadu let. Tento druh technologií se obvykle vyvíjí podle stejné křivky – růst, boom, pokles. Reklama ve virtuální realitě má největší smysl v období boomu, “ říká k potenciálu novinky v Česku kreativní ředitel agentury Remembership Martin Charvát.

Zapomeňte na virtuální realitu. Nová technologie vylepší tu stávající

Podobný názor zastává i stratég reklamní agentury Ogilvy Jiří Jón. „Využití reklamy ve VR je přímo závislé na tom, jak se bude této technologii dařit obecně. Dá se předpokládat, že bude mít stále větší a větší význam. Virtuální realita v reklamě se zatím nedá považovat za mainstream – a pár let určitě ještě nebude. Využití je spíše v B2B segmentu či ‚třešničce na dortu‘ v komunikaci,“ říká Jiří Jón.

Aktuálním problémem v Česku i ve světě je omezený počet uživatelů zařízení podporujících tuto technologii. Podle Deutsche Bank globálně virtuální realitu v roce 2016 v mobilních telefonech využilo 22,5 milionu uživatelů. Pro srovnání, v roce 2015 to bylo pouhých 6,5 milionu uživatelů. Do roku 2020 počítá Deutsche Bank s více než 154 miliony mobilními uživateli virtuální reality. Z nich pouze 3,2 procenta budou uživatelé na denní bázi.

Jak uvedl portál Médiář.cz, očekává se, že se celosvětový trh s hardwarem pro virtuální realitu v roce 2017 zdvojnásobí ze zhruba 70 milionů dolarů na 150 milionů dolarů.

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Turecko utnulo obchod s Izraelem, pro něj to je diktátorské porušení dohod

2. května 2024  19:29

Dva nejmenovaní turečtí představitelé agentuře Bloomberg sdělili, že jejich země zcela zastavila...

Gazprom je po propadu exportu poprvé za více než 20 let v hluboké ztrátě

2. května 2024  18:36

Čisté ztráty 629 miliard rublů (161 miliard Kč) zaznamenal v loňském roce ruský plynárenský gigant...

Vinaři kvůli mrazům vyjednali úlevy v ekologii. V dani na tiché víno posun nenastal

2. května 2024

Zástupci vinařů se na dnešním jednání s ministrem zemědělství Markem Výborným (KDU-ČSL) domluvili...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...