Dovolenou nebo týden práce z domu nabízí svým zaměstnancům marketingová společnost Nina Hale z Minneapolis v případě, že si pořídí nového mazlíčka. Tímto způsobem si snaží udržet své pracovníky. „Benefitům, které jen držely zaměstnance v kancelářích, je konec,“ řekla pro The New York Times Allison McMenimenová, viceprezidentka společnosti.
Connor McCarthy, pracovník Nina Hale, byl první ze zaměstnanců, kdo o práci z domova kvůli mazlíčkovi požádal. V květnu si pořídil štěně jménem Bentley a chtěl mu pomoci si na nový domov lépe zvyknout. „Změna domova může být pro zvíře stresující,“ vysvětlil McCarthy vedení firmy, které jeho žádosti nakonec vyhovělo. Novou politiku dovolených však oficiálně zavedlo až v červenci.
„Hodně lidem nahrazují mazlíčci děti,“ odůvodnila benefit McMenimenová s tím, že netradiční verzi mateřské dovolené zatím využila jen hrstka z celkového počtu 85 zaměstnanců společnosti.
Hlídačka na čtrnáct dní
Nina Hale není jediná společnost na světě, která zvýšenou péči o zvířata toleruje. Římská univerzita Sapienza loni poskytla placené volno jedné ze svých zaměstnankyň poté, co ji onemocněl dvanáctiletý pes.
Zaměstnanci newyorské společnosti mParticle mohou využít dva týdny placené dovolené v momentě, kdy adoptují záchranného psa nebo se musejí starat o exotické zvíře.
Své pracovníky si pomocí neobvyklých benefitů snaží udržet i jiné americké společnosti. Například technologičtí giganti jako Facebook a Google svým zaměstnancům nabízejí gurmánská jídla či posilovny přímo na pracovišti.