Rostoucí zájem potvrzují i letošní statistiky. Za sedm měsíců pražské letiště (ostatní tuzemská letiště přímé spojení s Čínou nemají) odbavilo na „čínských“ linkách více než 108 tisíc cestujících, což je meziročně o šest procent více. Celkem na těchto spojích cestovalo od zavedení přímého spojení před třemi lety přes 400 tisíc pasažérů.
Podle mluvčího pražského Letiště Václava Havla Romana Pacvoně však létání mezi Prahou a Čínou stále ani zdaleka nevyužilo celý svůj potenciál. Dalších 100 tisíc lidí z Číny totiž loni cestovalo do Prahy s přestupem. Letiště proto chce své spojení s Čínou dále posilovat, prioritou je aktuálně Hongkong.
Prvním pravidelným spojem mezi Prahou a Čínou byla od září 2015 linka společnosti Hainan Airlines do Pekingu. O rok později přibyly do letového řádu také linka China Eastern Airlines do Šanghaje, která na některých spojích počítá s mezipřistáním v Si-anu, a dále linka do Čcheng-tu od Sichuan Airlines. Celkem jde o devět letů v obou směrech týdně.
V roce 2016 přistálo letadlo společnosti Sichuan Airlines poprvé v Praze:
25. února 2016 |
Ještě více cestujících v rámci regionu létá mezi Prahou a jihokorejským Soulem. Loni na této trase cestovalo více než 200 tisíc lidí, meziročně asi o 6,5 procenta více. Přímé linky na trase provozují České aerolinie a Korean Air. Letecká společnost Qatar Airways navíc na své lince od 29. října nasadí obří Boeing 787 Dreamliner.
Pražské letiště chce v tomto regionu svůj provoz dále rozšiřovat. Vedle Hongkongu proto usiluje o pravidelné spojení do Dillí, Bangkoku či Hanoje.
Letiště Praha odbavilo v prvním pololetí více než 7,43 milionu cestujících, meziročně o deset procent více. Letiště tak zatím naplňuje prognózy z počátku roku, podle kterých by za celý rok mělo odbavit rekordních 17 milionů cestujících.