Tržby společnosti v prvním pololetí narostly o 6,3 procenta na 17,44 miliardy eur. Heineken zvýšil ceny o 13 procent, připomíná agentura Bloomberg ve spojení s poklesem objemu prodeje. Pivovary se snaží přenést vysoké náklady na suroviny na spotřebitele a zároveň je tím neodehnat k levnějším značkám. Problémy Heinekenu mohou být předzvěstí potíží i jeho konkurentů, jako je největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev anebo Carlsberg.
„Na začátku roku jsme inflaci promítli do našich vstupních nákladů,“ uvedl generální ředitel Dolf van den Brink. „Narazili jsme na poměrně silné hospodářské zpomalení na klíčovém trhu ve Vietnamu, který je pro nás neúměrně důležitý,“ dodal.
Heineken chce být ještě zelenější. Manažery odmění podle ekologických snah |
Více než polovina poklesu spotřeby v prvním pololetí připadá na Vietnam a Nigérii. Také poptávka na americkém kontinentu byla slabá. Nizozemská společnost je největším výrobcem prémiového piva ve Vietnamu, kde působí již tři desetiletí a prodává značky jako Tiger.
„Jde o nejhorší výsledky, které jsme dosud viděli,“ napsali analytici společnosti RBC James Edwardes Jones a Emma Letherenová s odkazem na další spotřebitelské společnosti, které sledují.
Akcie Heinekenu kolem 12:25 SELČ na burze v Amsterodamu odepisovaly 6,4 procenta.