Sousedské prodejny s potravinami a občerstvením: tak Makro označuje své prodejny značky Bonveno. Na menší ploše nabízejí zákazníkům potraviny, drogistické zboží nebo malá jídla. „Počítáme s tím, že se koncept rozšíří z Prahy do všech regionů České republiky. V tuto chvíli se rozvíjí v několika státech Evropy. Pro Makro ČR síť Bonveno představuje další prodejní kanál v segmentu maloobchodu, který považujeme za jeden z klíčových pilířů našeho podnikání,“ uvedl generální ředitel Makra Jiří Nehasil.
Český trh loni posílil o 39 nových značek, nejvíce za uplynulých 10 let |
Podle šéfa sítě Bonveno Karla Bárka se provozovny od klasických večerek odlišují nejen designem, ale hlavně nabídkou. Sortiment vedle čerstvého pečiva, ovoce a zeleniny, hotových jídel, lahůdek či drogerie zahrnuje i například hot dogy, čerstvé bagety a sendviče nebo kávu. „První zpětná vazba našich zákazníků ukazuje, že se jim naše prodejny líbí a začínají se pravidelně vracet. Po cestě do práce seženou kvalitní snídani, odpoledne a večer u nás naplní své ledničky,“ říká Bárek.
Velkoobchody Makro Cash & Carry vykázaly v České republice za účetní rok od 1. října 2021 do 30. září 2022 čistý zisk ve výši přibližně 155,1 milionu korun. Společnost se tak dostala ze ztráty, která v předchozím finančním roce činila asi 13,1 milionu. Tržby dosáhly 32,1 miliardy korun.
Od roku 2012 Makro v Česku také maloobchodníkům nabízí partnerskou alianci Můj obchod. Síť podle informací na webu v současné době zahrnuje více než 600 obchodů.