Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Adidas chce přesunout část výroby z Číny zpět do Evropy

  10:10aktualizováno  10:10
Adidas plánuje přesun výroby z Asie do Evropy. Tvrdí, že chce mít blíž k zákazníkům. Distribuce výrobků na starý kontinent totiž trvá šest týdnů. Německá firma v posledních letech ztrácela podíl na trhu na úkor rychle rostoucího většího amerického konkurenta Nike.

Adidas - ilustrační snímek. | foto: Vít Kněžínek, Rungo.cz

Adidas nyní testuje výrobní jednotky, které by mu umožnily přesunout výrobu z Asie. Je to součást nové strategie, kterou ve čtvrtek oznámila firma. Doufám, že nová strategie jí v příštích pěti letech pomůže k rychlejšímu růstu zisku a tržeb.

„Vrátíme výrobu tam, kde jsou hlavní trhy,“ sdělil podle agentury Reuters výkonný ředitel Herbert Hainer. Firmě v současnosti trvá šest týdnů, než přepraví výrobky z Asie do Evropy. Podle Hainera je to ale příliš dlouho. „Roboti mohou být všude,“ uvedl mimo jiné.

Společnost spolupracuje s německými podniky a vládou na inovacích v robotice a na strojích, které dokážou sportovní boty „uplést“, místo aby se šily ručně. Firmě by to mohlo pomoci přesunout výrobu z Číny, Kambodži, Laosu a Vietnamu. Výrobní linky, které by se nacházely blíže zákazníkům, by firmě mohly umožnit reagovat pružněji na měnící se trendy. Ty se podle pozorovatelů daří lépe nastolovat americké Nike, která ubírá Adidasu podíl na trhu.

Adidas chce kromě Nike konkurovat i oděvním řetězcům jako H&M, které rozšířili sortiment o oblečení na sport a samy již na změny ve vkusu a požadavcích zákazníků reagují rychleji.

Adidas založil v roce 1949 německý výrobce obuvi Adi Dassler. Firma předpokládá, že jí tržby do roku 2020 stoupnou o téměř polovinu na zhruba 22 miliard eur (604,6 miliardy Kč) a čistý zisk se bude každý rok zvyšovat průměrně o 15 procent.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.