Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Advokátka Kateřina Tomčíková odpovídala čtenářům iDNES.cz

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 3. listopadu 2015 do 13:57

OTÁZKA: Dobrý den,v červenci jsem zakoupil v e-shopu elektrocentrálu. Reklamoval jsem prasklý kryt a ještě vytékání oleje s tím, že preferuji vyřízení reklamace výměnou za nový kus. Po určitých peripetiích byla reklamace dodavatelem uznána a byl mi zaslán reklamační protokol s textem "Způsob vyřízení reklamace:uznáno-výměna za nový kus".Elektrocentrála mi byla následně doručena, ale ne nová, pouze s protokolem o opravě, resp. výměně krytu. O vytékajícím oleji ani zmínka, kryt však opět popraskaný, i když na jiných místech. Opět odeslání k reklamaci. Emailem jsem obdržel reklam.protokol s datem 22.9., ve kterém je uvedeno, že preferuji vyřízení reklamace opravou. Odpověděl jsem, že trvám na výměně za nový kus, případně na vrácení peněz. 23.10. jsem byl emailem informován, že centrála byla odeslána na výdejní místo. Do dneška nedorazila. Můj dotaz zní. Musím ji převzít (pokud tedy dorazí), když to zase bude jen "oprava"? Můžu trvat na vrácení peněz? A co s nedodrženou reklamační lhůtou? Děkuji. Tomáš Ambros
OTÁZKA: Dobrý den. Rád bych se zeptal na hypotetickou situaci. Vidím tu reklamu na alza.cz takže použiji např. ji. Objednám zboží v eshopu, vyberu osobní vyzvendutí na pobočce, při převzetí mám možnost si dokonce i zboží osobně prohlédnout před vyzvednutím. Jedná se pořád o nákup u eshopu (14 denní bezdůvodné odstoupení apod.) ? Předem děkuji za odpověď Gnan Petr
OTÁZKA: Dobrý den, zakoupil sem zboží před 1.1.2014 - nyní sem již podruhé reklamoval stejnou závadu, jak nyní postupovat když závada stále přetrvává a chtěl bych vrátit peníze ? Děkuji moc za info Petr
OTÁZKA: Dobrý den, jak prosím správně plnit povinnost dle §1827/2 občanského zákoníku v rámci obchodních podmínek e-shopu? Rozumím, že odkaz na OP učiněný hyperlinkem není dostačující. Díky. Karel Ivan Rámeš
OTÁZKA: Dobrý den, navázal bych na otázku ohledně záruky na běžné opotřebení. Je mi jasné, že běžně prošoupané boty nepůjdu reklamovat s tím, že se prošoupaly, ale sportuji a znám spousty případů, kdy se spoluhráčům třeba již po půl roce roztrhly kopačky, např ve švu mezi podrážkou a "obalem chodidla" případně se podrážka odtrhla natolik, že vytvořila tzv "žraloka" na botě a daný prodejce, i třeba v kamenné prodejně odmítl uplatit reklamaci se slovy "co se divíte, však jste v tom hrál fotbal". Je možné při případném takovém sporu, když bych se přesto dožadoval reklamace, uspět? Lukáš Rychlý
OTÁZKA: Dobrý den, mohu v e-shopu nabízet jako nejlevnější nebízený způsob dodání zboží dodání zdarma a tedy nevracet spotřebiteli náklady dle §1832 odst. 2 NOZ? Ivan Rámeš
OTÁZKA: Mohu využít dotazu také z té druhé strany. Prodávám přes eshop punčocháče a pokud jsou s výrobní vadou a zákazník to zjistí při oblékání, tak to je jasné. Vrací zboží a já ihned pošlu peníze zpět. Ale když jsou punčocháče zkoušené a vrací je třeba jen, že se sekl ve velikosti.? Nemohu potom prodávat zkoušené punčocháče,tak mohu reklamaci odmítnout? (stává se to velme velmi málo). Ptám se pro rozšíření svého obzoru. Děkuji Vám Hasmanová
OTÁZKA: Dobrý den, eshop mi účtoval při vrácení zboží ve 14 denní lhůtě 150Kč poplatek jako kompenzaci za vzniklé náklady (prý práce skladníka a účetní). Je to v pořádku? anonym
OTÁZKA: Dobrý den, pokud si nevyzvednu zaslanou objednávku, aniž bych ji před odesláním stornoval, může po mně eshop vymáhat náklady na zbytečně vynaložené poštovné? anonym
OTÁZKA: Skladovat obaly (k případným reklamacím) či nikoliv? Ervin
OTÁZKA: ještě dodatek:opakovaně se mi stalo,že pokud vyzvednu zboží osobně,prodávající tvrdí,že v rámci reklamace,i během 14ti dnů, mám nárok pouze na výměnu zboží ...... robert spousta
OTÁZKA: Nakoupil jsem zbozi v obchodnim dome IKEA v Brne a nechal si ho dovest a namotovat ve Vidni. Byl jsem ujisten, ze se na vsechny elektrospotrebice se vztahuje zaruka 2 roky a to i za hranicemi CR. Ted se mi rozbila mycka a cesky dodavatel elektrospotrebicu mi odmita reklamaci uznat, pricemz zbozi bylo zakoupeno pred mene nez rokem. V Rakousku tvrdi, ze to musim vyridit v CR a pokud se problem nevyresi, mam se na ne opetovne obratit. Jak je to tedy se zarukou elektrospotrebicu zakoupenych v ramci EU? Nicolas
OTÁZKA: Dobý den, nedávno jsem se zarazil u reklamy v Tv jedné nejmenované firmy, která svým věrným zákazníkům nabízí vyřešení reklamací (výměnu) u zboží do 1.000,- Kč zdarma a bez poplatků. Možna jsem to špatně pochopil, ale nevím, proč bych měl platit kladně vyřízenou reklamaci. Trochu mi to připomíná "slevu zadarmo" Díky Tomáš Procházka
OTÁZKA: Podle nového občanského zákoníku se prý záruka nevztahuje na opotřebení věci jejím obvyklým užíváním. Co to ale znamená? Dejte prosím příklad. Aneta Rychlá
OTÁZKA: Dobrý den, je nějakým způsobem stanoveno, jaké náležitosti má obsahovat reklamační protokol z hlediska popisu reklamované závady? Prodejce udal pouze "mechanické poškození" a reklamaci odmítl. Děkuji. Eva B.
OTÁZKA: Dobrý den, mohu podat trestní oznámení na německého prodejce (FO) skrze naše úřady, případně jakým způsobem? Jedná se o velkou hodnotu, zboží nezaslal, není schopen doložit dokladem a nekomunikuje. Děkuji. Robert
OTÁZKA: Hezký den přeji, kupujete vy sama zboží přes e-shopy? Robert Lukavský
OTÁZKA: Dobrý den, hrozí mi nějaký postih pokud nepřevezmu zboží zaslané na dobírku ? Děkuji. Vašek
OTÁZKA: Dobrý den, je pravda, že platba kreditkou v e-shopu je bezpečnější, protože v případě problémů lze platbu vzít zpět (charge back)? Petr Marek
OTÁZKA: Prodejce elektroniky po mně požaduje uhradit manipulační poplatek za reklamaci. Tvrdí, že mu v souvislosti s vyřízením mé reklamace vznikly nemalé náklady. Mně se takový poplatek nelíbí, může ho prodejce požadovat? Marie Nová
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz k odstoupení od smlouvy. Dne 20.5.2015 byl na www.gastroeu.cz zakoupen výrobek a dne 29.5.2015 odesláno doporučeně spolu se zbožím odstoupení od smlouvy. Dne 2.6.2015 na email kupujícího přišel dobropis k faktuře se splatností 30.6.2015. Tento dobropis žádal prodávající podepsat, úředně ověřit podpis a doporučeným dopisem poslat zpět do 7 dnů. Bohužel kupující si email přečetl až koncem června, kdy asi 26.6.2015 zmíněný dobropis nechal ověřit a doporučeně odeslal. Od té doby prodávající nereaguje na emaily a v telefonicky se nechce bavit, peníze do dnešního dne na účet nepřevedl. Co s tím? Je porušením to, že nebyl dobropis ve lhůtě odeslán včas, když lhůta k odstoupení od smlouvy byla dodržena? Děkuji předem za odpověď. Andrea Švihelová
OTÁZKA: Existují nějaká zvláštní pravidla pro reklamace zboží zakoupeného v zahraničí? S čím bych měl počítat.. dejme tomu že si objednávám zboží z USA přes eBay. Baloun
OTÁZKA: nakoupil jsem hračku v eshopu,ale nebyla funkční-zboží jsem si osobně vyzvedl-reklamace mi byla uznána s tím,že nový kus bude naskladněn až příští týden-musím čekat?nemám nárok na vrácení peněz?děkuji za odpověď robert spousta
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal jestli je prodejce oprávněn zamítnout vrácení zboží, pokud došlo k odlepení ochrané folie, rozbalení a použití sluchátek atp. nebo poškození vnějšího obalu telefonu, ve kterém přišel poštou. Vašek
OTÁZKA: Dobrý den, mohu odmítnout převzít zboží, pokud nebyly dodrženy dodací podmínky (termín dodání), za který jsem si připlatil? Děkuji. Hipster
OTÁZKA: Pěkné odpoledne. Co se vlastně změnilo ze strany klienta v právech na reklamaci zboží zakoupeného v e-shopu s novelou OZ? Někde se uvádělo, že způsob dokazování vzniku vady, jinde zas, že nic. Petr Soudný
OTÁZKA: Mám jako spotřebitel právo bezdůvodně vrátit zboží z eshopu do 14 dnů nebo v této lhůtě odstoupit od smlouvy vždy? JAKUB
OTÁZKA: Dobrý den, zlepšuje se v průběhu let poctivost e-shopů? Děkuji. Luboš Jančařík
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jak je to s povinností proplácet poštovné u reklamací. Reklamoval jsem telefon, ale internetovému obchodu hrozně dlouho trvalo, než účet proplatil (asi 4 měsíce). Děkuji za odpověď. Jan Velek

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.