Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Aeroflot nahrazuje srp a kladivo úsměvy

  15:03aktualizováno  15:03
Zřejmě z posledního významného symbolu zmizí do konce roku dva typické znaky někdejší komunistické éry: srp a kladivo. Ruské státní aerolinky Aeroflot se chystají změnit logo, pod kterým létají už celých osmdesát let. Rozsáhlá změna image má dát zapomenout na zamračenou posádku a rozhrkaná letadla, což jsou atributy, se kterými si Aeroflot řada cestujících spojuje.

Nové logo, o kterém se stále diskutuje, je jen jednou z chystaných změn. Společnost dále chystá rozsáhlá školení personálu, veselejší uniformy a příjemnější interiéry letounů.

To vše má Aeroflotu pomoci k modernizaci a prosperitě. A to i přes to, že finanční výkazy vypadají velmi optimisticky. Podle předběžných odhadů Aeroflot loni zčtyřnásobil čistý zisk na 74,2 milionu dolarů. Letos by si pak měl polepšit o třetinu až na 100 milionů.

"Sedmdesát let byl Aeroflot státní byrokratickou strukturou, která jen vykonávala nařízení vlády. Dnes se řídí moderními ekonomickými metodami na základě naší reálné tržní pozice," říká náměstek generálního ředitele Lev Košljakov.

Aeroflot se s krizí letecké dopravy po 11. září 2001 dokázal vyrovnat lépe než jeho západní konkurenti. Je totiž méně závislý na zaoceánských trasách a navíc dokázal získat větší podíl na trhu poté, co mnozí konkurenti omezili své lety do Ruska.

Naplnění ekonomických cílů má podle Košljakova napomoci restrukturalizace leteckého parku a snížení nákladů.

V současnosti disponuje Aeroflot 27 Boeingy a Airbusy spolu s více než stovkou ruských letadel, z nichž některé jsou ovšem kvůli značnému stáří trvale mimo provoz.

Do roku 2005 chce mít 18 Airbusů a devět Boeingů, ale jen zhruba padesátku ruských strojů.

Postupně si na novou tvář Aeroflotu zvykají i pasažéři. "Myslím, že si svou špatnou pověst už nezaslouží. Do Londýna létám z Moskvy raději s Aeroflotem než s British Airways," říká jeden z moskevských obchodníků. I když dodává, že obsluha má ještě co dohánět.

Pracnou přeměnu v přístupu personálu a předsudcích pasažérů připouští i Košljakov. "Musíte pochopit, že v sovětské literatuře a sovětské společnosti se nepočítalo s tím, že by někdo někomu sloužil. Proto se v minulé době nejvíc pohrdalo právě odvětvím služeb," vysvětluje.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozíky si následně převezmou pracovníci vyskladňující zboží. Ti opět skenují...
Amazon přidá na hodinové mzdě desetikorunu. Vedoucí si polepší o 6 procent

Americký internetový prodejce Amazon zvýší v Česku od září nástupní mzdu o osm procent. Hodinová sazba se tak zvýší na 135 korun, vedoucím týmu stoupne o 5,9...  celý článek

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.