Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Aeroflot půjde do privatizace ČSA s místními, zřejmě s Pentou

Víme první   17:33aktualizováno  17:33
Ruský národní dopravce Aeroflot nezíská v Českých aeroliniích většinový podíl. Firma podá nabídku na koupi společně s jiným partnerem. Důvodem jsou podmínky výběrového řízení, aby ČSA zůstal zachován status národního či evropského dopravce.
Aeroflot si chce z Prahy udělat evropskou základnu. Ilustrační foto.

Aeroflot si chce z Prahy udělat evropskou základnu. Ilustrační foto. | foto: David VotrubaiDNES.cz

Podle zjištění MF DNES by mohlo jít například o společný projekt s investiční skupinou Penta. Její mluvčí Martin Danko dnes potvrdil, že s Aeroflotem jednají.

"Jednáme i s dalšími aeroliniemi. Aeroflot přichází v úvahu, především díky jeho členství ve SkyTeamu,“ řekl Danko. Firma ale podle něj počká až na vyhlášení podmínek v tendru. Ten vláda vyhlásí příští týden.

Ředitel komunikace Aeroflotu Lev Košljakov dnes potvrdil, že jednají s partnerem, který by v konsorciu na koupi aerolinek měl 51 procent. Jeho jméno ale neuvedl. "Jednáme s partnerem, se kterým do privatizace půjdeme. Je z Evropské unie a v České republice je velmi silně přítomen, je to český kapitál,“ uvedl Košljakov.

Aeroflot je kromě Travel Service jediným zájemcem, který oficiálně potvrdil zájem o koupi Českých aerolinek. Zástupci firmy přilétli dnes do Prahy a snaží se vylepšit image ruských aerolinek v médiích a představit své plány. Celé ČSA koupit nemohou: evropský či národní dopravce znamená, že firmu musí alespoň z 51% vlastnit kapitál z Evropské unie. Podobně získala ruská firma Kras Air podíl v maďarském Malévu.

Ruské aerolinky chtějí udržet ČSA jako nezávislou firmu, která bude těžit ze vzájemné spolupráce. Aeroflot si chce z Prahy udělat evropskou základnu, aby vylepšil spojení mezi východem a západem. Podle něj by to mohlo vést například k tomu, že omezí část svých letů do některých evropských zemí a lidé by pak přestupovali v Praze.

Nejasná je ale i nadále budoucnost dálkové flotily ČSA. Podle Košljakova musí její setrvání nejprve propočítat a je ještě brzo to říkat. Každopádně je podle něj nutné naopak omladit a rozšířit letku vrtulových strojů na nejkratší tratě. Podle něj chce Aeroflot spojením s ČSA získat více Evropanů pro lety směrem do Asie. "Nemá logiku, aby někdo letěl na východ, a nejprve letěl na západ na přestup,“ vysvětil.

Aeroflot má podle Košljakova připravenou určitou nespecifikovanou sumu na nákup. "Nebudeme ČSA kupovat za každou cenu,“ dodal.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku....  celý článek

Žluté Čechy (květen 2008). Pro někoho krásný pohled, pro kritiky pěstování...
Daň je nižší, ale zájem stále mizivý. Řidiči nekupují zelenější paliva

Po roce a půl se vrátila do hry vyšší sleva na biopaliva. Marně – emise musí Česko snížit jinak, aby splnilo cíle Evropské unie. Je možné, že v příštích letech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.