Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Aeroflot po nezdaru spouští novou aerolinku. Symbolizuje porážku Západu

  16:29aktualizováno  16:29
Ruský letecký dopravce Aeroflot během krátké doby spouští už druhou nízkonákladovou aerolinku pod jménem Poběda - česky Vítězství. Nedávno přitom kvůli západním sankcím ztroskotal jeho pokus prorazit na trh s levným dopravcem Dobroljot, kterého musel kvůli dopadu západních sankcí zrušit.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Aeroflot v úterý zahájil prodej letenek své nové nízkonákladové dceřiné společnosti Poběda. Ta má s novými letouny Boeing 737-800 NG obsluhovat každodenní lety z Moskvy do pěti měst v evropské části Ruska, Volgogradu, Samary, Belgorodu, Permu a Jekatěrinburgu, jakož i spojení se západní Sibiří. První let se uskuteční 1. prosince z moskevského letiště Vnukovo. Ceny nejlacinější jednosměrné letenky začínají od 999 rublů (asi 475 Kč).

Šéf Aeroflotu Vitalij Saveljev koncem října vysvětlil výběr jména nového přepravce tím, že tento název „symbolizuje nevyhnutelné vítězství (Ruska) nad potížemi, s nimiž se země a lid letos potýkaly“, připomněla agentura AFP.

Aeroflot, ovládaný ruským státem, přislíbil postupně, s rozšiřováním leteckého parku, zvyšovat počet letů a linek nové společnosti, aby do roku 2018 počet cestujících přepravených Pobědou dosáhl deseti milionů ročně. Poběda má postupně zvýšit počet svých strojů na 40 boeingů, obsluhující síť 45 domácích i zahraničních linek.

Předchůdce Pobědy, nízkonákladová společnost Dobroljot, se na konci července ocitla na seznamu sankcionovaných firem, když členské státy Evropské unie schválily nové hospodářské sankce proti Rusku v souvislosti s jeho sporným postupem v ukrajinské krizi.

Dobroljot provozoval mimo jiné linky na ukrajinský poloostrov Krym, který v březnu anektovalo Rusko. Na základě sankcí byla zrušena smlouva nízkonákladových aerolinek o pronájmu strojů Boeing. Aerolinie následně na začátku srpna zastavily provoz.

V Rusku, kde veškeré pokusy o provozování nízkonákladových aerolinek doposud selhávaly, byl Dobroljot považován za projekt velkého významu. Aeroflot se následně rozhodl založit novou nízkonákladovou společnost.

Sám Aeroflot loni přepravil téměř 21 milionů cestujících, spolu s dceřinými společnostmi pak 31,4 milionu. V komuniké se také pochlubil, že disponuje nejmladším leteckým parkem na světě mezi velkými společnostmi, celkem 152 letouny.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.