Do Moskvy, Madridu a Bruselu zavádějí ČSA třetí linku denně a do Amsterdamu a Košic čtvrtý denní spoj, oznámila společnost v tiskové zprávě.
Několik frekvencí ČSA přidají také na linkách do Jekatěrinburgu, Samary, Jerevanu a Kyjeva. Létat budou více i do Pobaltí, konkrétně do Rigy, Vilniusu a Talinu. Ve spolupráci s Deltou Air Lines bude možné od května přímo doletět i do americké Atlanty.
Nezahálejí ani rivalové. Nízkonákladová společnost SkyEurope od března začíná aerolinkám konkurovat na lince, do které se low-cost firmám dlouho nechtělo, a sice spoji do Bruselu.
Loni sice otevření nové destinace oznámil Travel Service, který provozuje linky Smart Wings, po pár týdnech provozu ale firma linku zrušila a už ji neobnovila (více zde). SkyEurope sice nelétá tak často jako ČSA, letenky ale začínají na 99 korunách za jednu cestu bez tax. U Českých aerolinií lze letenku koupit zhruba od tří tisíc bez letištních poplatků.
SkyEurope budou od 25. března nově létat také do Kodaně, Athén, Burgasu, Soluně, sicilské Catanie a italské Rimini.
"Frekvence letů měníme minimálně, v současnosti je naší prioritou uvést nové linky a učit cestující létat se SkyEurope na obchodní cesty i prázdniny. Příkladem jsou 'byznysové' destinace Brusel, Kodaň, Amsterdam a Miláno, protiváhou jsou spíše prázdninově orientované destinace v Řecku, na Sicílii a v Chorvatsku," řekl iDNES.cz mluvčí Jan Čamek s tím, že loni společnost létala do devíti destinací. Nyní jich je šestnáct.
Nízkonákladové společnosti bojují s ČSA hlavně na evropské frontě. V současné době mají v pražské Ruzyni základnu Sky Europe a Smart Wings, které provozuje společnost Travel Service, od června nabídnou přímé lety na jih Evropy z Ostravy a Brna. Z obou měst se bude létat do španělské Gerony, z Ostravy navíc i do řecké Soluně, uvedla mluvčí společnosti Vladimíra Dufková.
I když se low-cost dopravci derou na nejvýnosnější linky, ČSA se snaží oslovit zejména náročnější cestující a cenové válce se vyhýbá.
"Nízkonákladové společnosti nejsou těmi, na jejichž ceny bychom prioritně reagovali. Na některých linkách, ale k cenám nízkonákladových společností přihlížíme jako k jednomu z řady aspektů. Konkrétně na lince do Bruselu, kde od letního letového řádu výrazně posilujeme provoz, ale převažuje náročnější klientela, pro kterou není cena letenky jedinou prioritou," řekla iDNES.cz mluvčí aerolinií Daniela Hupáková.
Podle údajů Letiště Praha jsou nejčastější destinace, do kterých se létá Londýn, Paříž, Frankfurt, Amsterdam a Moskva. Nejrychleji na oblibě zase přidávají Milán, Řím, Budapešť, Dublin a již zmíněný Brusel.
Jak aerolinky mění lety? |
ČSA - srovnání letního letového řádu 2007 a 2006 |
Moskva z 12 na 18 frekvencí týdně |
Madrid ze 14 na 20 frekvencí týdně |
Amsterdam z 21 na 25 frekvencí týdně |
Brusel z 13 na 19 frekvencí týdně |
Jekatěrinburg, Samara ze 3 na 4 frekvence týdně |
Jerevan ze 4 na 5 frekvencí týdně |
Kyjev, Žilina, Milán z 6 na 7 frekvencí týdně |
Istanbul z 5 na 6 frekvencí týdně |
Řím z 13 na 14 frekvencí týdně |
Riga z 12 na 14 frekvencí týdně |
Vilnius z 11 na 14 frekvencí týdně |
Talin z 10 na 14 frekvencí týdně |
Stockholm, Sofie z 11 na 12 frekvencí týdně |
Oslo z 10 na 11 frekvencí týdně |
Boloňa z 8 na 14 frekvencí týdně |
Záhřeb z 8 na 11 frekvencí týdně |
SkyEurope - nové destinace v letní sezóně |
Brusel |
Kodaň |
Atény |
Burgas |
Soluň |
Catanie |
Rimini |
Smart Wings |
během léta nabídne jak lety na klasická místa (Paříž, Řím, Madrid či Barcelona), tak do letních destinací (španělská Malaga, Larnaca (Kypr), Palma de Mallorca, Heraklion (Kréta), Rhodos, Soluň, Zakyntos, Ibiza či Chania) |