Prodej včera schválila dozorčí rada, odsouhlasit ho ještě musí valná hromada ČSA.
Cena nebyla zveřejněna, částku si podle mluvčí aerolinek nepřáli uvést Italové. "Dosažená cena výrazně přesahuje nezávislé tržní ocenění," uvedla mluvčí ČSA Daniela Hupáková. Podle lidí pohybujících se okolo této transakce se částka údajně dostala „těsně pod miliardu“, což by bylo výrazně více, než se počítalo.
Autogrill je silným hráčem na stravovacím poli
Podle smlouvy bude Autogrill, který na pražském letišti získá asi 90procentní podíl na trhu, dodávat jídlo na paluby letadel ČSA dlouhodobě za současné ceny. Druhou pozitivní zprávou je, že aerolinie tentokrát vědí, komu část firmy prodaly.
Nákladový terminál ČSA Cargo tento rok skončil v rukou neznámé firmy Central European Handling a dodnes není jasné, kdo za firmou stojí. Autogrill je totiž jedním z největších hráčů v oblasti veřejného stravování v letadlech, na železnicích a dálnicích. Jeho roční tržby dosahují čtyř miliard eur (přes sto miliard korun) a je obchodován na milánské burze. Italové mají podíl získat prostřednictvím dceřiné Alpha Overseas Holdings.
Prodej stravování i nákladového byznysu je součástí plánu, který prosadil nový management s Radomírem Lašákem v čele. Rozhodnutí o prodeji padlo na jaře 2006. Za nákladový terminál získaly aerolinky podle neoficiálních údajů téměř 800 milionů korun.
K prodeji obou součástí sáhlo Lašákovo vedení proto, aby dostalo firmu z téměř půlmiliardové ztráty z roku 2005 a reálně hrozícího předlužení.
Loni firma hospodařila se 400milionovou ztrátou, letos i díky jednorázovým prodejům očekává asi 100milionový zisk.