Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Aerolinky Ryanair chtějí za brašnu navíc až 30 eur

  9:01aktualizováno  9:01
Cestující, kteří jsou při letu zvyklí mít u sebe malou brašnu a ještě třeba notebook, musejí při cestě s nízkonákladovými aerolinkami Ryanair počítat s 30 eury navíc. Ryanair se rozhodl striktně vyžadovat své přepravní podmínky, které dovolují jediné příruční zavazadlo o maximální váze 10 kilogramů.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Taková podmínka dosud platila, při nástupu do letadla ji ale většinou nikdo nekontroloval.

"Prudce přibylo cestujících, kteří tuto podmínku porušují, proto zavádíme striktnější pravidla,“ vysvětlil mluvčí Ryanairu Stephan McNamara. Podle něj někteří lidé cestovali až s pěti zavazadly.

Ryanairu má menší počet zavazadel umožnit, aby cestující rychleji nastoupili do letadla a usadili se a doba otočky jednoho letadla na zemi byla co nejkratší. Už teď je Ryanair tempem výstupu a nástupu rekordmanem: jedna otočka trvá 25 minut. To umožňuje firmě létat s jedním letadlem častěji, než jiné aerolinie.

Cestující si mohou druhé kabinové zavazadlo objednat dopředu přes internet. V takovém případě za něj zaplatí patnáct euro. Pokud poplatek nezaplatí, nebudou vpuštěni do letadla.

Pro firmu budou poplatky navíc vítanou injekcí do dalších příjmů. Jen za loňský rok vybral Ryanair na dodatečných poplatcích, tedy například za odbavení či nadváhu zavazadla, 650 milionů liber, tedy zhruba dvacet miliard korun.

Ostatní aerolinky nebývají v otázce zavazadel tak striktní, mezi nízkonákladovými společnostmi ale bývá Ryanair se svými poplatky vždy průkopníkem, kterého pak následují v zavádění dodatečných tax i další.

Například České aerolinie umožňují cestujícím v ekonomické třídě 12 kilogramů příručního zavazadla a k tomu například deštník, fotoaparát nebo notebook. I ČSA mění svoji zavazadlovou politiku: vytvořily nový ceník pro nadváhu odbavených zavazadel podle délky letu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.