Takový je totiž základ nové reklamní strategie automobilky Ford (jíž značka Jaguar patří), kterou minulý týden popsal deník Wall Street Journal.
Ford se tak snaží obnovit zájem o tuto kdysi populární značku a zastavit její klesající prodej.
Jedním z těch, kdo dostali zdarma k užívání obdiv budící auto, je sedmadvacetiletý Nico Bossi z New Yorku. Vypadá jako model z reklamy a rád chodí na večírky do luxusních podniků na Manhattanu. A proto je ideálním "agentem", i když ve skutečnosti nic neřídí a pracuje v marketingové agentuře.
Jeho vůz totiž upoutává zájem a Nico nemá problém s kýmkoliv prohodit pár slov o tom, kolik koní pod kapotou má nebo kolik kilometrů za hodinu z něj dokáže vytáhnout. Za plnění své mise nedostává peníze, Ford mu ani neproplácí útratu na večírcích. Má však zdarma k užívání jaguára, což mu stačí.
Podobně jako Bossi objíždí s jaguárem New York, západní pobřeží má na starost třicetiletý skateboardista Reese Forbes. A brzy přibudou další agenti v Dallasu, Phoenixu, Las Vegas, Denveru a Chicagu.
Podobné reklamní akce zkoušejí i další výrobci. "Agenti" General Motors rozváželi po Detroitu auty Cadillac Escalade nejdůležitější osobnosti letošního finále Super Bowlu v americkém fotbale. DaimlerChrysler zase vloni zapůjčil na týden své nové vozy MercedesBenz R několika desítkám pečlivě vybraných zákazníků s dobrými kontakty.