Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Agentura Bloomberg koupila prodělečný Business Week

  10:12aktualizováno  10:45
Agentura Bloomberg se pustila do riskantního obchodu. Koupila od firmy McGraw-Hill ekonomický časopis Business Week, kterému se příliš kvůli krizi nedaří. Bloomberg si od obchodu za 2 až 5 milionů dolarů slibuje rozšíření své čtenářské základny.

Časopis Business Week. - Business Week. | foto: repro

Cena transakce není oficiální, zdroje agentury Reuters ale akvizici vyčíslily až na dva až pět milionů dolarů (35 až 87 milionů korun). Za riskantní je považována proto, že se Businees Week po osmdesáti letech od svého vzniku dostal do problémů - příjmy z reklamy se zmenšují a čtenáře ukusuje konkurence z internetu. Tenhle rok může list prodělat až 40 milionů dolarů. Bloomberg s časopisem převezme i jeho závazky.

Renomovanou agenturu Bloomberg vede newyorský starosta Michael Bloomberg. O Busines Week neměl zájem jen on, z několikakolového "souboje" nabídek různých firem ale připadne časopis nakonec jemu. Byl ostatně od začátku favoritem.

"Časopis měl značné ztráty a to se odráží i v prodejní ceně," řekl prezident agentury Bloomberg Daniel Doctoroff agentuře Reuters. Cenu však nechtěl potvrdit.

"Nechceme časopis vyrabovat"

Bloomberg převzetí časopisu vnímá jako možnost pro investici do jeho dalšího rozvoje, navíc s ním chce získat další čtenáře. Agentura má nyní 300 tisíc předplatitelů svého on-line zpravodajství, vlastní ale také kabelovou televizní síť, která konkuruje CNBC, rádio v New Yorku a časopis Bloomberg Markets.

Zaměstnanci Business Week budou pracovat odděleně, ale v určité symbióze s agenturou Bloomberg. Obchod by měl být uzavřen do konce roku.

Doctoroff se nechtěl vyjadřovat k možnému propouštění. "Koupili jsme list proto, aby rostl, ne abychom ho vyrabovali. Naší snahou bude udržet tolik zaměstnanců, kolik bude finančně možné," řekl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.